OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att jobba på Humana
Vill du ha ett jobb där du gör skillnad?
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.
Humana Individ och familj driver idag verksamhet inom LSS på flera orter i Sverige. Inom LSS verksamhet arbetar vi med fokus på självbestämmande och delaktighet med lagar och grundprinciper som en grund i arbetet. Utöver det har vi ett starkt värdegrundsarbete som utgår från vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Viktiga redskap i vårt arbete är kontaktmanskap och genomförandeplan och där vi arbetar utifrån ett habiliterande förhållningssätt, d.v.s. att den enskilde gör vad denne själv kan och att vi stöttar med resten.
Arbetsplatsen
I Salbohed och Västerfärnebo har Humana Individ och familj LSS verksamheter. Vi söker nu motiverad och kompetent personal för att jobba extra hos oss och komplettera våra proffsiga team.
Ta chansen att arbeta med ett givande och roligt arbete där du får göra skillnad för våra boende! Vi tror på ett delegerat ansvar vilket gör att du får möjlighet att ta ansvar och vara en del i din och verksamhetens utveckling. Du kommer också arbeta tillsammans med engagerade och serviceinriktade kollegor som stöttar och skapar förutsättningar för varandra.
Verksamheterna ligger ca 2 mil från Sala i en fin lantlig miljö. Då det kan vara svårt med kollektivtrafik är det ett krav att du har tillgång till bil.
Inom Humana har vi valt ut tre värdeord som vi tycker bäst beskriver hur vi vill ge vård och omsorg: Glädje, Engagemang och Ansvar. Dessa ord är viktiga för oss i bemötandet av våra klienter, närstående och medarbetare. Du som vill arbeta hos oss ska dela vår humanistiska värdegrund och genuint trivas med att arbeta med människor.
Din arbetsdag:
Hos oss på Salbohed arbetar du med att ge stöd till våra kunder för att de ska ha en meningsfull vardag. Du ansvarar för olika insatser för den enskilde utifrån individuella behov och med en genomförandeplan som utgångspunkt. Du genomför även serviceinsatser så som städ, matlagning och tvätt tillsammans med klienten utifrån dennes förutsättningar. En vardaglig uppgift kan vara att tillsammans med kunder genomföra aktiviteter ute i samhället. Kunderna har allt ifrån ett omfattande omsorgsbehov till lättare insatser inom området. Tjänsten innebär samverkan med externa parter, till exempel god man, anhöriga eller sjuksköterska. Du kan också komma att erhålla delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter efter att du har uppfyllt krav för det.
Dina kvalifikationer:
Du är utbildad undersköterska eller har annan likvärdig utbildning inom beteendevetenskap eller psykologi.
Du har erfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet
Du har tidigare erfarenhet av arbete med personer med autism, psykisk ohälsa eller annan psykosocial problematik.
Du brinner för arbete med tydliggörande pedagogik och har ett stort tålamod.
Du har B-körkort för manuell växellåda
Meriterande
Ett stort plus är om du har erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande (LAB).
Erfarenhet inom psykiatri
Erfarenhet av självskadande beteende
Erfarenhet av tydliggörande pedagogik
Personliga egenskaper:
Du ska vara lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbete. Du ser till klienternas behov och önskemål med kvalitet i fokus. Som medarbetare är du samarbetsvillig och arbetar för att skapa ett positivt arbetsklimat. Humanas värdegrund ansvar, engagemang och glädje ska genomsyra ditt arbete hos oss.
Vi erbjuder:
Utbildningar och löpande fortbildning
Fördelaktigt schema
Goda karriärmöjligheter då vi är en stor organisation med många olika arbetsplatser på Humana
På Humana är det högt till tak. Vi vill ha medarbetare som vill vara med och påverka och bidra till en bra arbetsmiljö.
Anställning:
Anställningsform:Timanställning
Arbetstid/Varaktighet: Vid behov. Varierad arbetstid: dag, kväll eller helg. Vaken natt och sovande jour.
För anställning hos oss krävs utdrag ur belastningsregistret. Utdraget beställer du själv via polisens hemsida. Handläggningstiden är cirka två veckor så beställ gärna utdraget i god tid om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Lön:
Individuell lönesättning, timlön
Tillträde:
Enligt överenskommelse-
Stämmer beskrivningen in på dig och vill du ha ett roligt och utmanande jobb? Tveka inte att söka tjänsten! Sista ansökningsdag 2022-04-30. Vi kommer arbeta med löpande urval och intervjuer
Välkommen in med din ansökan! Vi ser framemot att träffa just dig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult