Timvikarie/sommarjobbare till Solna stads kontaktcenter

Timvikarie/sommarjobbare till Solna stads kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Vi söker nu timvikarie till stadens kontaktcenter. Som timvikarie önskar vi att du kan jobba under sommaren samt även vid behov under hösten som timanställd.

Vad innebär arbetet?
Solna stad växer rekordsnabbt. Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för staden, och för att möta invånarnas behov och förväntningar förstärker vi därför stadens kontaktcenter. Kontaktcenter är första vägen in i Solna och har uppdraget att lösa de allra flesta frågor. I arbetet ingår att ha kontakt med stadens invånare, besökare och företagare för att informera och svara på frågor om stadens alla verksamheter. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök. 

På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad och skapar förtroende i ditt arbete samt gillar att arbeta med människor. För att lyckas i rollen är ett stort intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt. Du har förmågan att bearbeta och hantera mycket information som du kan sammanfatta på ett lättförsåeligt sätt och vägleda våra medborgare som söker kontakt. Du har ett gott omdöme och är noggrann med att informationen du ger är korrekt och känner dig trygg i att arbeta under eget ansvar. Du har en hög digital kompetens då du kommer att jobba i flera olika ärendesystem.

Du ska ha en gymnasieutbildning och det är meriterande om du har arbetat i kommun tidigare samt med liknande arbetsuppgifter. Du kommer dagligen att ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme. Vi ser gärna att du är högskolestuderande och söker arbetslivserfarenhet från offentlig sektor under studietiden.

Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, sociala medier, Office365 och e-post. Du har även god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder sommarjobb enligt överenskommna veckor (vecka 26-32) samt möjlighet att arbeta extra som timanställd vid behov under hösten. 

På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.

Mer information och ansökan

Du ansöker utan CV eller personligt brev genom att endast besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan senast den 2022-03-27. Dina skriftliga svar på frågorna är din ansökan. Dina svar kommer att beaktas som ett första skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen. När du söker kommer möjligheten att bifoga filer att finnas, men vi ber dig att trots det inte bifoga någonting, filer som bifogas kommer inte att öppnas.

Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju samt referenstagning.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Angelica Tessmar, kontaktcenterchef, angelica.tessmar@solna.se eller 08-746 13 33. Facklig kontaktperson är Marika Lindhagen, marika.lindhagen@solna.se, Vision.

-----


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 2 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024