OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att hjälpa människor i deras vardag samt bistå den löpande verksamheten? Vi söker en samordnare till vårt kontor i Klippan.
Tjänsten är på 85% där du arbetar 3-4 dagar per vecka på kontoret och resterande tid hemifrån med jour och bemanning utanför kontorstid. Som samordnare har du jour en vardag varannan vecka och helg varannan vecka (fredag-måndag).
Du arbetar i tätt samarbete med Tindras övriga administration, däribland din samordnarkollega, och fyller som kontorets huvudsakliga ansikte utåt en mycket viktig funktion mot medarbetare och i viss mån uppdragsgivare (kunder).
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i att utveckla och bibehålla dialog med Tindras personliga assistenter och uppdragsgivare (kunder). En stor del av tjänsten omfattar bemanning med kort varsel, kommunikation i olika former, rekrytering samt andra administrativa arbetsuppgifter.
Bemanning: Hantera sjukanmälningar, annan akut frånvaro och tillsätta vikarie. Verka för god och effektiv kommunikation, likriktning i arbetssätt och effektivitet inom administrationen.
Kommunikation: Vara tillgänglig per telefon och mail under kontorstid och jour. Besvara, återkoppla och följ upp alla samtal, mail och andra kontakter utan onödiga dröjsmål. Ta emot och hänvisa besökare, erbjuda god service.
Rekrytering: Upprätta kravprofiler och annonsering av lediga tjänster, hantera inkomna ansökningar och ta första kontakt med kandidater samt hålla telefonintervjuer.
Övrigt: Stötta kollegor i planering såsom bokning av APT, intervjuer, och andra möten. Beställa kontorsvaror och förbrukningsmaterial.
Om dig som söker
Du har god kännedom om personlig assistans och är van vid att hålla i många kontakter. Du är tydlig och trevlig i din kommunikation samtidigt som du har förmågan att anpassa dig för att möta den du talar med. I ditt arbete möter du många olika människor och förmår se allas värde i organisationen.
Du är strukturerad och har god problemlösningsförmåga. Du är trygg i dig själv och mån om att göra rätt. Du är driven och har förmåga att se möjligheter och lösningar för verksamhetens löpande behov.
Självklart delar du våra värderingar och tror starkt på allas rätt att leva ett självvalt liv, oberoende av funktionsvariation.
Kompetens/Erfarenhet som krävs för tjänsten
Schemaläggning, bemanning och rekrytering
Lagstiftning (LSS, arbetstidslagen, arbetsmiljölagen m.m.)
Arbete inom personlig assistans eller likvärdigt
Utbildning i omsorgsadministration eller likvärdig utbildning, gärna högskoleutbildning med inriktning mot t.ex. administration, personal, beteendevetare, socialt arbete
God datorvana, goda kunskaper i Office 365
Kommunikativ/adaptiv förmåga såväl i tal som i skrift
Professionellt, prestigelöst och lösningsfokuserat förhållningssätt - förmåga att samarbeta och kommunicera med alla utifrån gemensam målbild och agera för allas bästa
God förmåga till initiativtagande och självständigt arbete
God förmåga till samarbete med ledning och kollegor
Om Tindra
Tindra personlig assistans AB (Tindra) är en assistansanordnare med fokus på kvalitet. Vi arbetar utifrån våra ledstjärnor: Tydlighet, Integritet, Närhet, Delaktighet, Respekt och Ansvar.
Vi är ett nyfiket och växande företag som bedrivit kvalitativ assistans sedan starten 2005, med verksamhet spridd över stora delar av Skåne. Inom Tindra arbetar cirka 300 medarbetare varav merparten utgörs av våra duktiga personliga assistenter.
Tindra är mån om sin personal och erbjuder friskvårdsbidrag till samtliga anställda. Vi vill att du stortrivs, utvecklas och stannar länge hos oss.
Mer information om Tindra finner du på vår hemsida www.tindra-ab.se, samt vår Facebook @TindraPA.
Varmt välkommen med ett CV och personligt brev per mail till anette@tindra-ab.se.
Vi ser gärna att du som är intresserad av tjänsten skickar din ansökan så fort som möjligt då intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. När det är dags för anställningsintervju kontaktar vi de kallade i god tid innan mötet.