OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår kund Obos.
Vi söker nu två Supporttekniker som kommer att vara en del i att bygga upp en ny intern helpdesk. Denna funktion är koncernövergripande vilket innebär att man supportar fabriker och kontor över hela Sverige så det kan förekomma resor till andra orter. Arbetet kommer i första hand gå ut på att hjälpa användare via telefon med diverse tekniska problem med datorer, telefoni samt en del mjukvara. Det kan vara allt från installation till att avhjälpa fel. Det kan även innebära en del secondline frågor vid behov. En stor del av arbetet kommer att innebära uppbyggnad och strukturering av den nya avdelningen så erfarenhet av att strukturera och bygga upp SOP-ar (Standard Operation Procedures) är meriterande. Du kommer att vara ansvarig för att informera om driftstörningar samt driva och utveckla förbättringsaktiviteter inom IT. Du kommer att medverka till och ta fram rutiner för dataanvändning samt utveckla instruktioner för detta. Ett nytt ITSM-verktyg kommer att implementeras vilket du kommer att vara en del i.
I din roll som Supporttekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- First line support
- Upprätta rutiner, instruktioner samt filmer för användare
- Vara delaktig i implementering av nytt ITSM-verktyg
- Eskalera och förmedla ärenden till interna och externa driftpartners.
- Informera om driftstörningar.
- Supporta användare med utrustning och tillbehör.
Tjänsten som Supporttekniker är ett konsultuppdrag med intentionen att gå över till kund,med start så snart som möjligt.
Om dig
Vi söker dig som har ett gediget intresse för teknik och datorer. Du bör ha som minst gymnasiekompetens från teknisk eller naturvetenskaplig linje i kombination med ytterligare någon form av påbyggnad inom datautbildning eller motsvarande utbildning från högskola eller yrkeshögskola.
Vidare ser vi en serviceinriktad strukturerad person med bred datakunskap som har intresse och kunskap om datorer både vad gäller hård som mjukvara.
Viktigt för tjänsten är:
- Körkort
- Att man är serviceminded
- Bred datakunskap
- Goda engelskakunskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstider är 07.00-17.00. Det kan framöver förekomma jour. Tjänsten är en inhyrning med intention att gå över till kund. Placeringsort är Myresjö.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Annika Holm Lindström via mail: annika.holm.lindstrom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147