Tjänst på Kundsupport och Produktion

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Nu söker vi medarbetare till en delad tjänst på Kundsupport och Produktion.

Du kommer att börja arbeta på vår Kundsupport i en dagtidstjänst. Efter ungefär ett år så kommer du att ta klivet över till produktion och bli SOS-operatör för våra Säkerhet och Jourteletjänster. Som SOS-operatör så måste du klara att arbeta dygn (treskift).

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter på Kundsupport är att utifrån kunders avtal registrera larmplaner och åtgärder i våra operativa system. Att besvara inkommande samtal från våra kunder, aktivt jobba med kundvårdsarbete och delta på kundmöten. Tjänsten innebär kontakter med externa kunder och bolagets olika partners. Du har även daglig kontakt med kollegor i den operativa driften samt representanter för företagets olika affärsområden.

 

Som SOS-operatör för våra Säkerhet och Jourteletjänster kommer du att arbeta med olika typer av larm. Bland annat akuta felanmälningar för fastigheter, kommuner och andra kunder. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik.

 

Vi söker dig som har stort kundfokus, inlevelseförmåga och en utpräglad känsla för service. Som person är du empatisk och engagerad i det du gör och tycker om att arbeta i grupp. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit.

 

 

För att möta våra krav ska du:

-          Vara svensk medborgare

-          Ha gymnasiekompetens

-          Ha god datavana och teknisk förståelse

-          Goda kunskaper i Officepaketet

-          Vara noggran

-          Vara flexibel

-          Ha en förmåga att se helheten

-          Ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift

 

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

 

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors

Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm

Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare
  • Publicerat: 4 mars 2014

Besöksadress

Nastagatan 10
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024