OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den som får detaljerna att passa ihop? Har du vana att strukturera upp och ta egna initiativ? Vi söker dig som kan ta ansvar för ekonomin och administrationen i ett produktionsbolag med internationell marknad!
Om tjänsten
Tjänsten kommer ha ett delat ansvar mellan ekonomiavdelningen samt kontorsadministrationen. Tjänsten utgår ifrån huvudkontoret i Umeå, men resor inom Europa kan förekomma, främst inom Norden.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ansvarig för ekonomin ingår löpande fakturering och betalningar. I samverkan med revisor ska kvartalsrapporter och bokslut genomföras. Likviditetsplanering ingår även i tjänsten, dels gentemot specifika projekt och generellt mot bolaget.
Varje vecka kommer du ta fram rapporter samt följa upp dessa efter verksamhetens behov.
Exempel på de kontorsadministrativa uppgifter som ingår i tjänsten är upphandling och administration av avtal kopplade till kontoret, förbättra samt driva rutiner kring affärssystemet Monitor. Vidare vara drivande i kontorets genomförande av administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
Utifrån arbetsbeskrivning ovan är det viktigt att du trivs i en bred roll där du jobbar både strategiskt och operativt. Du rädds inte att arbeta parallellt med flera uppgifter samtidigt. Att jobba självständigt genom egna initiativ är en självklarhet för dig!
Vi ser gärna att du har 2-4 år erfarenhet inom liknande område samt en eftergymnasial utbildning på två år eller längre inom företagsekonomi, handel eller administration.
Du har erfarenhet av:
- Löpande bokföring
- Bokslut
- Fakturering
- Löner
- Visma
Samt:
- B-körkort
- Goda språkkunskaper i Svenska och Engelska
Meriterade är erfarenhet av:
- Monitor
- Leverantörs kontakt
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben - och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som - tillfälligt eller permanent - tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532