Tjänsteansvarig för Elektronisk remiss och Utomlänsfakturering

Tjänsteansvarig för Elektronisk remiss och Utomlänsfakturering

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Det här är inte vilket jobb som helst!

Nu har du en unik möjlighet att som vikarierande Tjänsteansvarig få ansvara för förvaltning och utveckling av två av Ineras tjänster som skapar stor verksamhetsnytta för vården.

På Sektionen Verksamhetsnära tjänster ansvarar vi bland annat för ett antal tjänster som möjliggör informationsöverföring mellan vårdgivare och deras verksamhetssystem, så kallade informationsförsörjningstjänster.

Två av dessa är:

• Elektronisk remiss, som gör det möjligt att skicka och ta emot digitala remisser, även när vårdgivarna tillhör olika organisationer. Det är säkrare för patienterna, enklare för vårdpersonalen och snabbare än pappersremisser. Mer info om tjänsten Elektronisk remiss - Inera.
• Utomlänsfakturering, som låter regioner på ett säkert sätt skicka digitala vårdbilagor till varandra när en patient ska faktureras för vård utanför sin egen hemregion. Det manuella arbetet minimeras, kontrollen över vad som faktureras förbättras, och det blir möjligt att automatisera hela processen. Mer info om tjänsten Utomlänsfakturering - Inera

Hos oss får du arbeta på ett ledande bolag inom e-hälsa och digitalisering. Ta chansen att jobba dig in i en organisation som är i framkant, få insyn i viktiga samhällsuppdrag och var med och bidra till våra arbetssätt, processer och metoder. Vi kommer att ge dig ett omväxlande och dynamiskt arbete där du får en gedigen erfarenhet inom digitalisering och e-hälsa!

Beskrivning av uppdraget

Vi söker dig, en tjänsteansvarig, som ska vikariera för föräldraledig tjänsteansvarig och ansvara för tjänsterna Elektronisk remiss och Utomlänsfakturering. I arbetet blir du ansvarig för förvaltningen och förväntas leda, utveckla, leverera och följa upp arbetet för dina tjänster.

Du kommer få driva frågor i relevanta forum samt samverka med interna och externa intressenter. Du förväntas kommunicera internt och externt om tjänstens verksamhetssyfte, delta i dialogen avseende strategiska och taktiska beslut gällande tjänsten samt samarbeta med övriga projekt och tjänster avseende beroenden och synergieffekter.

Du kommer även vara en drivande och aktiv part i anslutningsprocessen och i det kvalitetsarbete som rör tjänsten. Delta i och leda mindre utredningar och uppdrag, följa upp support och vid behov vidta stödjande åtgärder. I rollen kommer du även ansvara för förvaltningsplaner, kommunikation och olika forum samt revidera, underhålla och uppdatera relevant dokumentation.

I din roll som tjänsteansvarig kan även ingå att etablera förvaltning för nya informationsförsörjningstjänster inom sektionen.

Rollen är ett heltidsvikariat som sträcker sig ett år.

Kompetens och utbildning

Du har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet och gärna då inom området e-Hälsa.
Du ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med tjänste- eller produktförvaltning. Du talar och skriver svenska obehindrat.

Egenskaper

Som person är du kund- och serviceorienterad och trivs med att ha många parallella aktiviteter på gång samtidigt. Du behöver vara såväl strukturerad och noggrann som resultatinriktad.

En positiv inställning och att vara en god kommunikatör är en förutsättning då tjänsten innehåller mycket samverkan med kunder och samarbetspartners. Därav viktigt att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.

Arbetets mångfald förutsätter också att du är flexibel och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Sist men inte minst, och som det ofta står i jobbannonser: Mycket stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Jo, vi är nämligen måna om att du ska trivas i vår organisation, som ständigt förändras! Vi arbetar aktivitetsbaserat med uttalat självledarskap. Ibland arbetar vi i grupp (just nu mest digitalt), ibland självständigt. Du kommer ha stor frihet men vi kommer att kräva att du också tar ett stort ansvar.

Vill du veta mer?

• Sektionschef Helena Ardehed, Helena.Ardehed@inera.se
• HR-generalist, Nina Ingren, nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, monica.rosen@inera.se

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


4 november 2024

Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024