Tjänsteansvarig Lokal och inredning

Tjänsteansvarig Lokal och inredning

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Arbetsförmedlingen genomför ett omfattande förnyelsearbete där ökad digitalisering är centralt.

I denna förändringsresa pågår en anpassning av kontorsnätet som bl.a. syftar till att vi ska ta fram moderna, hållbara lokaler som stödjer våra nya arbetssätt på strategiska orter. Vi söker nu en Tjänsteansvarig Lokal och Inredning som ansvarar för avtalsförvaltningen och utveckling av myndighetens lokalkoncept. 

Sektionen arbetar med att förvalta och utveckla tjänster inom enheten lokalförsörjning. Lokalförsörjningsenheten ansvarar för både det strategiska och operativa arbetet kring planering, utformning och genomförande av förändringar i Arbetsförmedlingens lokaler över hela landet. I sektionen arbetar tjänsteansvariga, tjänsteutvecklare samt ansvariga för metod och process. Tjänsterna spänner över hela kontorskonceptet med lokaler, inredning, FM tjänster och fastighetsteknik samt Internservice på huvudkontoret i Solna. Ett viktigt fokusområde inom lokal och inredning är att vidareutveckla myndighetens lokal- och inredningskoncept.

 

Du är en av fyra Tjänsteansvariga på sektionen Tjänsteutveckling och ansvarar för den strategiska utvecklingen av tjänsteområdet Lokal. Övriga tjänsteområden är Fastighetsteknik, FM tjänster och Internservice för hk Solna. Som Tjänsteansvarig samverkar du med andra funktioner inom enheten men även tvärfunktionellt över myndigheten samt med externa leverantörer.

 

Dina arbetsuppgifter:

Du har ett övergripande ansvar för tjänsteområdet lokal och inredning. Du ansvarar för upphandlingar och implementation av avtal. Du driver utvecklingsarbetet i nära samarbete med kollegor på Säkerhet, IT, HR, Upphandling och Lokalförsörjningsenheten t ex hyresavtalsstrateger.

Du ansvar för lokalkonceptet och att göra bedömningar kring vilken utveckling/avveckling som är nödvändig (livscykelhantering). Du driver arbetet med omvärldsanalys och trender och ser till att information finns tillgängligt via identifierade kanaler, till olika målgrupper i rätt tid. Du säkerställer att vi följer säkerhet, lagar, föreskrifter och tar fram handböcker och interna instruktioner. Du är avtalsansvarig, kravställare i upphandlingar samt har en god vana att hantera leverantörer på strategisk nivå.

 

Ansvarar för tjänstens hela livscykel från behov till förvaltning inom lokal och inredning. Driva förstudier. Framtagande av kravspecifikationer, upphandlingsunderlag inom t.ex. avtalsupphandling. Samarbete med intressenter både internt inom myndigheten men även extern med leverantörer inom tjänsteområdet. Arbetar med aktiv affärsuppföljning. Deltagande i arbete med att inrätta, flytta eller avveckla verksamhet.

 

Kompetens

Du skall ha minst tre (3) års relevant arbetslivserfarenhet inom strategisk lokalförsörjning och inredningsarkitektur. Du skall ha högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt inom strategisk lokalförsörjning och inredningsarkitektur

 

Du skall ha erfarenhet av att ha förvaltat avtal samt att ha arbetat processorienterat. Du skall ha god erfarenhet av utformning av lokaler för kontorsmiljöer och/eller kundyta. Du skall ha mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du skall ha mycket god datorvana.

Meriterande är kunskap om upphandlingslagstiftningen och/eller arbetsmiljö- och tillgänglighetslagstiftningen och/eller hyresjuridik. Mycket god datorvana i Microsoft Office program

 

Personliga egenskaper

Du är en person som är strukturerad i ditt arbete. Du har en god analytisk förmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver dialoger med högre chefer samt presentationer och föredragningar för den egna och andra ledningsgrupper. Du kan arbeta självständigt och i grupp, och är intresserad av att utveckla arbetssätt och processer tillsammans med dina kollegor i sektionen.

 

Övrigt

Anställningen är på heltid och inleds med 6 mån provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är i nya lokaler vid Solna Strand.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, märkt med Af-2020/0008 0778, senast 28 februari 2020

När ansökningsprocessen har löpt ut så kommer ansökningar att granskas.

 

Vid frågor kontakta

Christoffer Denkert, Sektionschef Tjänsteutveckling och Internservice, 010-4866058 Anna Gemling, Facklig representant, ST, 010-4882467 Lars Norlander, Facklig representant, SACO, 010-4867722, Karl-Johan Asplund 010-486 08 55  Kristina Kumbrant, HR-partner, 010-4865826

 





Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024