Tjänsteansvarig och Teamlead, Servicedesk & Support på Martin & Servera

Tjänsteansvarig och Teamlead, Servicedesk & Support på Martin & Servera

Arbetsbeskrivning

Som ledande grossist för restauranger och storkök utgör Martin & Servera-gruppen hjärta och lungor i svenskarnas upplevelse av mat och dryck. För att nå vårt mål - att vara restaurangens bästa partner, behöver vi förstärka med ytterligare en duktig kollega som kan ansvara för att förutsättningarna för den visionen finns på plats. Som Tjänsteansvarig och Teamlead för Servicedesk & Support arbetar du dagligen med de här förutsättningarna genom att säkerställa gruppens leveranskvalitet, samt genom att se till att den utvecklas på ett sätt som bibehåller grupperingens redan goda rykte inom bolaget.   

  

Tjänsteansvarig och Teamlead – Servicedesk & Support  

I syfte att bibehålla hög servicegrad och rätt takt i de förändringar som funktionen genomgår söker vi efter en ny stjärna för rollen som Tjänsteansvarig och Teamlead, Servicedesk & Support. Personen kommer ansvara för funktionens leverans och att leveransen utvecklas mot en mer tjänstebaserad supportportfölj, som även säkerställer att avdelningen långsiktigt motsvarar det användarna förväntar sig av en modern servicedesk.    

Martin & Servera är en arbetsplats som prioriterar trivsel och work/life balance. Hos oss är det viktigt att du som medarbetare mår bra, och för många kan det faktum att man kan påverka sin egen arbetsdag till viss del hjälpa till. Hämtning och lämning på förskola, hantverkare hemma etc. allt det där som också måste fungera i livet för att man ska må bra på jobbet! 

  

Roll och Ansvar 

Som Tjänsteansvarig och Teamlead Servicedesk & Support leder du medarbetarna i gruppen, planerar deras arbete, och säkerställer kvaliteten av gruppens leverans. Du har budgetansvar för funktionen, och med bas i Stockholm spänner ditt ansvar över Martin & Servera-gruppen i sin helhet ifråga om både leverans och roadmaps. Du samverkar därför med medarbetare i alla delar av landet och övriga tjänsteansvariga inom koncern-IT i syfte att säkerställa att planen för grupperingen befinner sig i harmoni med vad som händer på Martin & Servera i stort. I detta ingår att fortsätta arbetet med förflyttningen mot att i större utsträckning leverera tjänster och verktyg utöver hårdvaran, bland annat att hjälpa användare att använda den digitala arbetsplatsen bättre. I rollen ingår det årliga resor till våra lagerverksamheter runtom i landet.  

Du har troligtvis din bakgrund inom servicedesk och support, och viss erfarenhet av att leda andra människor. Du är genuint intresserad av området och hänger gärna med i dess utveckling för att säkerställa att funktionen svarar mot förväntningar hos medarbetare inom Martin & Servera så väl som mot generella förväntningar på en modern servicedesk. Som person är du serviceinriktad, och besitter en väl utvecklad taktkänsla för människors olikheter, vilket hjälper dig att leda, stötta och samarbeta med personer från varierande professionella och personliga bakgrunder.   

  

För att lyckas i rollen tror vi att du: 


• Har mångårig erfarenhet av arbete i servicedesk & support.  
• Har erfarenhet av att leda människor.  
• Är social, relationsbyggande och nyfiken i din person.  
• Är flytande i svenska. 

Det är meriterande om du dessutom: 


• Har god förmåga att arbeta med olika typer av intressenter. 

  

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Skicka därför in din ansökan redan idag! 

Anställningsform: Tillsvidare, heltid.  

Tillträde: Enligt överenskommelse. 

Bolag: Martin & Servera AB. Grosshandlarvägen 7, Årsta. I augusti-2023 flyttar vi till nya lokaler på Lindhagensgatan på Kungsholmen. 

Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Susanne Nestius på susanne.nestius@martinservera.se för frågor om urvalsprocessen kontakta Andreas Rasmuson på andreas.rasmuson@martinservera.se. 

Facklig företrädare: Anna-Lena Holsteryd, al.holsteryd@martinservera.se.  

  

Urvalsprocessen  

För att ta reda på om just du är den vi söker använder vi oss av personlighetstest och intervjuer i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så rättvist sätt som möjligt. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här. Observera att vi även gör bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. 

 

Martin & Servera-gruppen 

Martin & Servera-gruppen är en svensk koncern till 100 % ägda av Axel Johnson-gruppen. Vi är Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi består av sjutton bolag med starka varumärken specialiserade inom olika delar i grossistledet. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. Vi drivs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö. Läs mer om Martin & Servera-gruppen här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Martin & Servera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Besöksadress

Martin & Servera, Box 123, 601 03 Norrköping
None

Postadress

Strandbergsgatan 61
Stockholm, 11289

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024