OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens socialförvaltning i Salem. Vi söker en tjänstedesigner som har erfarenhet av att leda processer inom behovsdriven utveckling för att skapa innovativa lösningar. Är du också genuint intresserad av människor och deras behov, är inlyssnande, nyfiken samt empatisk, tveka inte på att ansöka redan idag.
ARBETSUPPGIFTER
Som tjänstedesigner hos oss får du en viktig roll i socialförvaltningens innovationsarbete. I rollen kommer du att arbeta med:
• Idégenerering, Prototypframställning och Testning av koncept och ideér.
• Du kommer också att agera workshopledare, processledare och chefsstöd.
• Du har framför allt ett internt fokus på att höja socialförvaltningens förmåga att skapa goda användarupplevelser som resultat av behovsdriven utvecklingsarbete.
• Du utgår från förståelse för användarens behov och upplevelser men lyfter också fram medarbetarnas och utförarnas perspektiv på utmaningar.
• Du är även en viktig länk från socialförvaltningens interna arbete ut i samverkan med externa aktörer.
• Utöver din roll att hålla samman det systematiska arbetet med, och utbilda strategiska roller i tjänstedesign så kommer du bygga upp ett sk innovationslabb. Detta är en miljö och ett arbetssätt för gränsöverskridande problemlösning, lärande och samarbete. Genom innovationslabben skapar du förutsättningar för att innovations- och omställningsarbeten startas och utvecklas vidare tillsammans med berörda aktörer där ni tillsammans utvecklar framtidens tjänster.
• Du kommer även att samarbeta med för att förbättra organisationens förmåga att ta emot och implementera nya designade tjänster.
KVALIFIKATIONER
• Du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område för tjänsten.
• Har haft en ledande roll i flera tjänstedesignprojekt. Du har erfarenhet av att leda workshops med små och stora grupper.
• Som person är du prestigelös och har förmåga att entusiasmera, inspirera och engagera andra. Du är kommunikativ, pedagogisk och är bra på att skapa förtroende.
• Du får med dig människor genom att se möjligheter och din samarbetsförmåga gör att du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
• Det är även viktigt att du tar ansvar, är självgående och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Genom din handlingskraft får du saker att hända – på riktigt!
• Du är flexibel, kan förstå utmaningar ur flera perspektiv och inser att ingenting i en tjänstedesigners vardag handlar om dig.
• God analytisk förmåga
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Projektanställning på två år
Heltid
Tillräde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-01-31
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund