OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstedesigner som vill utveckla och utvecklas med oss
Örnsköldsvik, Varberg, Skövde, Göteborg.
.. Kronofogdens anställer nu medarbetare i hela landet. Våra medarbetare har jobbat hemifrån under pandemin, vilket vi kommer fortsätta med i kombination med att arbeta på något av våra 32 kontor. Vi söker dig som vill utveckla och utvecklas tillsammans med oss och vårt viktiga samhällsuppdrag.
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete. Vi vill digitalisera och göra det enklare för kunden i kontakten med oss, och samtidigt arbeta med ständiga förbättringar av vår verksamhet. Utvecklingsavdelningen är motorn i arbetet och ser till att vi har förutsättningar att driva den utveckling som behövs.
Som tjänstedesigner har du en nyckelroll i Kronofogdens behovsdrivna utvecklingsarbete och rör dig mellan strategisk, taktisk och operativ nivå.
Dina arbetsuppgifter innebär främst att driva och stödja behovsdrivet utvecklingsarbete och därigenom förbättra myndighetens olika kundmöten. Du arbetar både direkt med kunder för att öka myndighetens kundkunskap och utveckla våra tjänster, men coachar även chefer och medarbetare i att arbeta behovsdrivet i olika utvecklingsinitiativ. Förutom det faktiska utvecklingsarbetet jobbar du också med att stötta myndigheten i vår strategiska förflyttning mot att ha kundernas fokus, i såväl daglig verksamhet som i lednings- och styrningsfrågor. Du har en ledande roll när det gäller att introducera kollegor i metoder och arbetssätt utifrån ett tjänstedesignperspektiv.
Du kommer att vara placerad på Kundmötesutvecklingsenheten, en liten enhet där vi jobbar nära varandra som ett team men också samarbetar brett inom myndigheten. Arbetet sker i nära dialog med enhetens chef, som du också rapporterar till
Vi söker dig som har
- akademisk utbildning med designinriktning om minst 180 hp alternativt 120 p i tidigare system
- flerårig aktuell erfarenhet som tjänstedesigner. Med aktuell erfarenhet avser vi de senaste tre åren.
Meriterande är kompetens inom innovationsarbete samt erfarenhet av behovsdrivet utvecklingsarbete inom statlig myndighet, och av att systematiskt samutveckla tillsammans med kunder och berörda medarbetare.
Personliga egenskaper som är viktiga för den här rollen är att du är nyfiken på, och genuint intresserad av människor. Du har helhetssyn och drivs av att skapa värde för kund och samhälle genom att involvera dem myndigheten är till för. Du är analytisk, nytänkande samt kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt. Du delar gärna med dig av kunskap, erfarenhet och goda exempel, och drivs av att utveckla både dig själv och andra.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som verksamhetsutvecklare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besök vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13