OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för digitala tjänster på Konsumentverket söker en ny medarbetare. Idag består enheten av 7 medarbetare som arbetar med utveckling och förvaltning av våra webbplatser, digitala tjänster och webbaserade tredjepartslösningar såsom chatt och frågeforum. Enheten bidrar också med ett viktigt digitalt stöd till hela myndighetens arbete för att nå uppsatta mål.
Om jobbet
Som tjänstedesigner ingår du i ett eller flera agila och tvärfunktionella utvecklingsteam. I uppgifterna ingår att undersöka behov och ta fram koncept för nya tjänster eller funktioner inom myndighetens befintliga digitala tjänster. Arbetet innebär att du leder, faciliterar och utvecklar processer och samarbeten utifrån ett designorienterat arbetssätt.
Du arbetar också med olika typer av användningstester och följer upp och utvärderar insatser för att säkerställa nyttan i de tjänster som utvecklas. Arbetet bedrivs i samarbeten av olika slag och du leder ofta möten och presenterar lösningar och koncept för intressenter. Andra viktiga uppgifter är att kravställa och testa olika lösningar samt delta i metodutveckling inom tjänstedesign och UX.
Vi vill också att du är drivande och delaktig i vidareutvecklingen av nya arbetssätt på enheten och myndigheten.
Din profil
Du har relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av tjänstedesign, gärna inom offentlig sektor. Har du erfarenhet av att arbeta med helhetsperspektiv kring konceptarbete och CMS-lösningar är det meriterande. Tidigare erfarenhet av att arbeta med kravställning för utveckling och test inom flera olika CMS är också meriterande. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Din kommunikativa förmåga liksom din samarbetsförmåga är mycket god och du är skicklig på att förstå och fånga upp olika perspektiv och behov. Du är ansvarstagande, utvecklingsfokuserad och effektiv. Du är också kreativ, vågar söka nya vägar och ta egna initiativ. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Katja Stjernlöf.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Alexandra Bergling för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2020/13
Senast den 29 april 2020vill vi ha din ansökan.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00