OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Enhet kundmöte och innovation har ett helhetsansvar för kundens upplevelse av att resa kollektivt i Skåne. Vi är starkt kundcentrerade och jobbar innovativt för att utveckla kundmötet. Ett bättre kundmöte ger fler och nöjdare skåningar som reser kollektivt, vilket i sin tur leder till ett mer hållbart Skåne. Vi vill bidra till ett ännu bättre Skåne, ett Skåne som håller ihop, ett hållbart Skåne.
Har du ett starkt engagemang, en orädd attityd och lätt för att skapa goda relationer? Vågar du tänka annorlunda och utmana sanningar? Vill du jobba i ett engagerat, kreativt team där vi utmanar och uppmuntrar varandra? Läs vidare!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en tjänstedesigner med hjärta och hjärna för vår resa mot en än mer kundcentrerad utveckling av kundens upplevelse. För att stärka Skånetrafikens innovationsförmåga ser vi tjänstedesign som en fundamental byggsten, och det är där du kommer in. Rollen kräver en bred förståelse för tjänstedesign som process och förhållningssätt samt en gedigen erfarenhet av metoder och verktyg inom området. Du kommer vara med och leda innovationsarbete, vilket innebär allt från att leda workshops till att tänka och agera strategiskt på längre sikt. Att verkligen lyckas med innovation i en verksamhet med långa cykler och tidsperspektiv är en utmaning, och du bör ha en god portion ödmjukhet, envishet och humor för att lyckas. Samt tålamod förstås. Vi har kommit en bra bit på väg, där vi bland annat utbildar själva i tjänstedesign och har ett antal lyckade och några mindre lyckade projekt där tjänstedesign varit en grund. Nu behöver vi din hjälp för att ta nästa steg.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Leda innovationsarbete i mindre och större projekt som sträcker sig över kortare eller längre tid.
- Driva införandet av nya metoder kopplat till kundcentrerad utveckling.
- Stötta hela organisationen med kundcentrerad metodik och process.
- Vara aktiv och drivande i interna och externa nätverk.
- Utbilda i tjänstedesign.
- Vara ambassadör för kundcentrerad utveckling, både internt och externt.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har relevant utbildning inom design-/beteendevetenskap eller motsvarande. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta med tjänstedesign samt behärska svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som har förståelse för betydelsen av både kundens och verksamhetens behov för att omvandla kunskapen till tjänster och produkter som skapar nytta. Du har stor vana av att implementera tjänstedesignmetoder i en större organisation och mycket god visuell kommunikationsförmåga. Du behöver vara van att leda kreativa workshops samt ha bred erfarenhet av att ha utvecklat tjänster/produkter från koncept till färdig lösning. Vi tror även att du har erfarenhet från och kunskap om förändringsarbete.
Som person tror vi att du har ett brinnande intresse för förståelsen av människors olika behov och hur man bör gå till väga för att hitta optimala lösningar. Vi är ett litet engagerat team, där vi genom våra olikheter stärker varandra. För att lyckas måste vi som individer våga misslyckas, och du kommer arbeta i ett team där vi vågar testa och det vill vi att du också gör. Ditt engagemang och positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att bygga en hållbar framtid. Viktigast för oss är driv, prestigelöshet och en stark vilja att skapa samhällsnytta.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Varje dag reser hundratusentals människor med någon av våra 14 000 dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Genom att resa kollektivt bidrar vi till en bättre miljö, ett levande landskap och ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00