Tjänsteförvaltare inom PC-arbetsplats

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam - vi samarbetar för att ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.

Om jobbet

Något som nästan alla inom myndigheten är beroende av är pc-arbetsplats och utskriftsmöjlighet. Vi köper detta som tjänst, dvs. vi köper helhetsleverans från extern part. Just nu söker vi ytterligare en person som ska ansvara för dessa tjänster hos oss. Inom pc-arbetsplats ingår klientplattform, virtuella arbetsplatser, basapplikationer, surfplattor, antivirus och säkerhet samt unified communication (e-post, Lync, videokonferens). När det gäller utskrifter har vi s.k. follow me-funktion på myndigheten.

Du kommer att vara placerad på it-avdelningen i det team som ansvarar för myndighetens it-arbetsplats, telefoni och utskriftsmöjlighet. I ditt arbete kommer du dagligen att ha kontakt med användare av tjänsterna samt tjänsteleverantörer.

Du kommer att


• fånga behov och översätta till beställningar i nära dialog med verksamheten
• kravställa på funktionalitet i tjänsterna gentemot extern leverantör
• planera och följa upp interna och externa leveranser utifrån gällande avtal
• vidareutveckla tjänster för anpassning gentemot verksamhetens förändrade behov
• paketera tjänster och ta fram lathundar och information om tjänsterna
• agera som beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• definiera servicenivåer, både gentemot externa leverantörer och våra interna verksamheter
• effektivisera och vidareutveckla processer, rutiner och arbetssätt
• delta i incident- och ändringshantering
• medverka vid upphandlingar
• omvärldsbevaka inom området ur ett tekniskt perspektiv.

Om du ska trivas hos oss…

...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter. Du kommer att vara Transportstyrelsens ansikte utåt och därför är dina personliga egenskaper viktiga när vi väljer nya medarbetare.

Du måste ha


• akademisk utbildning inom it-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer som lämpliga
• flerårig arbetslivserfarenhet inom it-området i en stor organisation
• teknisk kompetens kring pc-arbetsplats/klientplattformar i en stor organisation inklusive förståelse för påverkan på den generella it-infrastrukturen.

Det är meriterande om du också har erfarenhet av


• pc-arbetsplats och/eller utskrift som tjänst
• erfarenhet av beställningar gentemot extern leverantör samt uppföljning av leveranserna
• ekonomisk uppföljning
• etablerade modeller såsom ITIL och PM3
• kundnära arbete, t ex i en kravinsamlande roll
• avtalshantering och offentlig upphandling.

Vi vill att du är


• social
• strukturerad
• nyfiken
• driftig
• bra på att lyssna, skriva, berätta och förklara för andra.

Vill du veta mer?

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Therése Engdahl, 010-495 62 07

SACO, Nils Forsman och ST, Leena Sutela. De nås via vår växel på 0771-503 503

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan!

Vi behöver din ansökan senast den 12 juli 2015 märkt med referensnummer TSG 2015-1009. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör urvalet med hjälp av frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.

Om oss

It-avdelningen stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 160 medarbetare.

Totalt finns ca 1750 anställda inom Transportstyrelsen på 14 orter i landet och alla nyttjar pc-arbetsplats i någon form. Att ansvara för pc-arbetsplatstjänsten innebär därför kontinuerlig dialog med olika verksamhetsdelar inom Transportstyrelsen samt med leverantör av tjänsten. Verksamheterna och organisationen är i ständig utveckling och målsättningen är att alltid ha användarna i fokus.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


25 oktober 2024

22 november 2024

22 november 2024