Tjänstekatalogansvarig

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.

SOLTAK AB ägs av sju kommuner. Fyra av kommunerna har lagt över ekonomiadministration och löneadministration. Tre kommuner har lagt över IT-drift och -support. SOLTAK AB har i uppdrag att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Medlemskommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Som tjänstekatalogansvarig har du ansvaret för att utveckla, uppdatera och underhålla tjänstekatalogen så att verksamheten utvecklas till en professionell, kostnadseffektiv och processorienterad leverantör av tjänster till ägarkommunerna och dess dotterbolag.

Du är en teamplayer med goda ledaregenskaper och förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. Det innebär att du är lyhörd, kan har förmåga att utveckla en god kunddialog. Det innebär också att du är tydlig i din kommunikation, både i tal och skrift, och att du ser möjligheter istället för hinder.

Tjänsten ställer stora krav på samarbetsförmåga såväl internt som med kunder och intressenter i ägarkommunerna. Du har förmåga att förstå kundernas behov och att utifrån dem bygga och utveckla tjänsterkatalogenens innehåll.

I rollen som tjänstekatalogansvarig har du ett nära samarbete med chefer inom bolaget och verksamhetschefer i ägarkommunerna. Du rapporterar till VD för SOLTAK AB och du ingår i bolagets ledningsgrupp.

Bolaget består idag av ca 100 anställda.

KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet och god kännedom om uppbyggnad och utveckling samt förvaltning av tjänstekatalog.
Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta fram tjänstekataloger och att hålla dem uppdaterade.
Du ser en utmaning i att arbeta med komplexa processer och göra dem enkla att förstå för kunder på alla nivåer.

Det är meriterande om du har erfarenheter både från privat och offentlig verksamhet. Det är viktigt att du har en grundförståelse för förutsättningarna i en politisk styrd organisation.

Tjänsten ställer stora krav på samarbetsförmåga såväl internt som med kunderna i ägarkommunerna. Du har förmåga att sätta kundperspektivet i centrum och vara lyhörd för kundernas behov och önskemål. Du har lätt för att inge förtroende och skapa tillitsfulla relationer. Erfarenhet av liknande arbete med servicekatalog är meriterande.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB Kungälv
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast en enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 9 mars 2017

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024