Tjänsteområdesansvarig IT-support

Tjänsteområdesansvarig IT-support

Arbetsbeskrivning

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Tjänsteområdesansvarig IT-support till vårt kontor i Stockholm. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företaget stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas och utveckla andra som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Svevia IT är inne i en spännande utvecklingsfas och stärker just nu verksamheten med fler lagspelare som engagerat och affärsmässigt vill kliva in och ta ansvar för kritiska funktioner inom IT som gör att Svevia kan rulla vidare som en av Sveriges största entreprenörer. Vi söker dig som är redo för ett nästa kliv i karriären och som söker en utvecklande och utmanande roll - där variation är något du uppskattar, ansvar något som du växer med och samarbeten något du betraktar som en del av framgång.

Ditt uppdrag som tjänsteområdesansvarig IT-support
Som Tjänsteområdesansvarig IT-support kommer du att vara övergripande ansvarig för Svevias IT-supportområde. Det innebär både att ta taktpinnen i de strategiska frågor som ligger på agendan såväl som det operativa arbetet som rollen kräver.

I rollen kommer du bland annat:

- Ta fram tjänstebeskrivning och utvecklingsplan
- Ansvara för budget och strategi för tjänsteområdet
- Arbeta löpande med leveransstyrning av leverantörer
- Analysera ärenden, utreda och kartlägga efter verksamhetsbehov
- Styra och ansvara för processerna Incident, Problem och Change i Svevias ITIL-ramverk
- Bistå verksamheten med information, uppdateringar och mervärde för att utveckla medarbetarnas kännedom och kunskap om användbara funktioner i sin dagliga IT-miljö


Tjänsten tillhör enheten Infrastruktur & Drift som i dagsläget består av sex medarbetare, ett team som på sikt kommer växa ytterligare. Du kommer ha ett nära samarbete med dina närmaste kollegor på IT samt övrig verksamhet inom Svevia. Svevias IT-organisation består i dagsläget av ca 25 medarbetare fördelade på tre enheter: Infrastruktur och Drift, Utveckling och IT-strategi.

Vem är du?
Vi söker dig som vill bygga upp ett tjänsteområde från grunden, som ser strukturer, bidrar med ordning och reda samt trivs i en roll där du får växla strategiskt arbete med operativt. Du har erfarenhet från arbete med support, kanske kommer du från en roll som Teamledare eller varit med och byggt upp en servicedesk. I vilket fall ska supportområdet vara ett fördjupat kompetensområde i din CV och som gett dig en bred förståelse för IT och en bra inblick i processer - framförallt ITIL-ramverket. Det är också önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete i en medelstor/stor organisation där IT-driften varit outsourcad.

För att trivas och lyckas i rollen har du ett lyhört förhållningsätt till verksamheten och ett bemötande som inger förtroende oavsett om det är en kund, leverantör eller kollega som du möter i din dialog. Du har en god förståelse för hur en fråga kan vara en del av ett större sammanhang och du är duktig på att säkerställa informationsflöden. Med stort driv och ansvarskänsla vill vi att du tar dig an rollen och visar riktning. Du kommer få stort inflytande i dina frågor och kan därmed påverka ditt arbete i hög grad. Hos oss blir du en viktig kollega som uppskattas för att du visar mod även de gånger som du kanske misslyckas. Vi är många som stöttar och backar upp - på Svevia är ingen ensam!

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tjänsten heltid med placering i Solna Stockholm.

Vi erbjuder dig
Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Det ger dig unika utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring. Vi uppskattar när du är innovativ. Tillsammans tar vi nästa steg genom att lyssna på kunderna och utveckla hållbara lösningar. Det finns med andra ord många fördelar att dela väg med oss.

Ansökan
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta HR-Partner Ebba Antin, 08-764 23 22. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 13 december. När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor och därför undanbeder vi oss ett personligt brev. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00. Vi ser fram emot att dela väg med dig!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024