OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstepensionsadministratör med stort kundfokus
Har du flera års erfarenhet från administration inom tjänstepension och vill arbeta i en kundnära roll är detta tjänsten för dig.
Om Kunden
Vår kund är ett bolag som tillhandahåller konsultation och administration i frågor gällande tjänstepension. Bolaget har ca 30 anställda med kontor i Täby.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund rekryterar vi nu en administratör med kundansvar inom tjänstepension.
I rollen ingår bland annat:
* Administrativt kundansvar, vilket innebär att ansvara för den månatliga tjänstepensionsprocessen.
* Kontrollera och skicka filer till Collectum.
* Tätt samarbete med KAM, planering och genomförande av kundmöten.
* Upprätta analyser och genomföra kontroller i Excel.
* Kontakt med försäkringsbolag och mäklare.
* Utföra konsultativt arbete mot kund.
I din roll har du stort eget ansvar mot kund/beställare men arbetar i nära samarbete med övriga kollegor på kontoret. Arbetet präglas av hög servicekänsla och du brinner för att skapa värde för dina kunder. I teamet arbetar idag fem personer och du får vara en del i att utveckla bolagets arbetssätt på sikt.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administration inom tjänstepensionsfrågor. Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi, försäkring, HR eller lön men det är inte ett krav. Du ska ha god förståelse för olika kollektivavtal, erfarenhet av ITP och vara van att arbeta i olika system. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. För att passa i rollen tror vi tror att du har en bakgrund från försäkringsbolag, tjänstepensionsbolag, lönekonsult eller motsvarande.
Kontakt
Sista ansökningsdag är den 9 augusti och intervjuer kommer påbörjas under v. 32 då rekryteringskonsult Magnus Holmqvist kommer vara på semester till 5/8. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta Magnus Holmqvist på magnus.holmqvist@serveoffice.se.