Tjänstepensionsrådgivare till Handelsbanken

Tjänstepensionsrådgivare till Handelsbanken

Arbetsbeskrivning

Handelsbanken är en av världens säkraste banker och drivs med ett decentraliserat arbetssätt, stark lokal förankring och höga hållbarhetsambitioner. Handelsbanken bygger långsiktiga, djupa kund- och medarbetarrelationer och växer främst genom rekommendationer från nöjda kunder. Mot detta ändamål söker vi nu nya medarbetare inom Pension och försäkring i flera städer som brinner för att jobba med högkvalitativ rådgivning inom tjänstepensionsaffären.

OM TJÄNSTEN
Tjänstepensionsaffären är ett fokusområde i Handelsbanken och potentialen att bearbeta såväl befintliga som nya kunder är mycket stor. Academic Work genomför med detta som grund nu en satsning tillsammans med Handelsbanken på flera orter med mål att lyfta tjänstepensionaffären ytterligare.

Ansökan inleds med tester, vilka du kommer till genom att trycka på "ansök på annan site". Vid godkända testresultat tillhandahålls du information om hur du går tillväga för att söka till den ort du önskar arbeta i. Du kan välja att arbeta på följande orter:


* Umeå
* Luleå
* Sundsvall
* Uppsala
* Stockholm
* Strängnäs
* Örebro


Du erbjuds


* Betald utbildning inom SwedSec rådgivning som genomförs genom självstudier under cirka 50 timmar under 3 veckor.
* Konsultanställning på 12 månader med möjlighet till anställning i banken.
* Introduktionsutbildning i Pension & Försäkrings affärsskola. Under 17 veckor varvas teori med praktik för att få en så bra introduktion som möjligt i såväl Handelsbanken som tjänstepensionsaffären.
* En dedikerad mentor under din första tid som tjänstepensionsrådgivare.
* Goda möjligheter att långsiktigt utvecklas inom andra områden inom Handelsbanken.


Handelsbanken är en långsiktig och engagerad arbetsgivare. Med en stark värdegrund som bygger på tilltro och respekt för individen genomsyras hela företagskulturen. I Handelsbanken får du ett stort eget ansvar och stora befogenheter att fatta egna beslut, samtidigt som verksamheten bygger på samarbete och att man stöttar varandra.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som rådgivare kommer du ansvara för att driva tjänstepensionsaffären inom ett geografiskt område, tillsammans med bankkontoren i det området. Arbetet kommer innefatta såväl bearbetning av nya kunder som att bibehålla och utveckla affären med befintliga kunder.

Du kommer i din roll exempelvis ansvara för att:


* Strukturerat driva affären utifrån gemensamt uppsatta mål och involvera de specialistenheter som finns för att tillgodose kundens behov.
* Ta initiativ för att driva olika kundaktiviteter och kundträffar på kontoren med tydlig uppföljning.
* Uppvisa god kvalitet i rådgivningsdokumentation utifrån gällande interna och externa regelverk.


VI SÖKER DIG SOM
- Har klarat samtliga två inledande tester med fokus på förmågor och personlighet.
- Kan lägga ner minst 50 timmar i självstudier under SwedSec-utbildningen som avslutas med ett test där godkänt resultat krävs.
- Har en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet inom ekonomi, yrkesutbildning inom bank eller annan motsvarande yrkeserfarenhet.
- Har god kommunikativ förmåga, skriftligt och muntligt i både svenska och engelska.

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av arbete i en servicerelaterad roll där du arbetat med rådgivning mot kunder.
* Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom bank.
* Innehar Swedsec-licens och/eller har Livdiplom inom försäkringar.


Som person är du:


* Affärsorienterad och gillar att sätta kunden i centrum.
* Noggrann och tycker om ordning och reda.
* Lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra.


För att trivas i rollen ser vi dessutom att du ansvarstagande och vågar fatta egna beslut utifrån den kompetensgrund du har. Du är dessutom ambitiös och drivande samt bidrar med en positiv attityd till både kollegor och kunder.

Övrig information


* Anställningens start: 2 maj.
* Omfattning: Heltid, initialt 12 månaders konsultanställning med möjlighet till anställning i banken efter denna period förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
* Placeringsort: Umeå/Luleå/Sundsvall/Uppsala, Stockholm, Strängnäs, Örebro
* Arbetstider: kontorstider
* För denna tjänst kommer det krävas att en bakgrundskontroll utförs.
* Rekrytering sker löpande och så snart Handelsbanken fattat beslut efter intervju startas utbildningen inom SwedSec Rådgivning igång. Godkänt SwedSec-test är en förutsättning för start 2 maj.


Rekryteringsprocessen


* För att komma till testerna klickar du på ”Ansök på annan site” längst upp till höger i annonsen.
* Registrera din mailadress och påbörja ett personlighets- och problemlösningstest.
* Du blir därefter inom 24 timmar informerad om hur det gick för dig och får möjlighet att skicka in din ansökan till den ort du är intresserad av att arbeta i.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Handelsbankens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024