Tjänstesamordnare till samhällsviktiga kommunikationsstjänster

Tjänstesamordnare till samhällsviktiga kommunikationsstjänster

Arbetsbeskrivning

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du tillsammans med oss stärka samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig? Då kanske du är vår nästa kollega!

Verksamheten för Rakel och ledningssystem förvaltar och utvecklar Sveriges samhällsviktiga kommunikationstjänster och genomgår nu en spännande förändringsresa.

Vi söker ytterligare en tjänstesamordnare och utökar det team som samordnar och stödjer våra tjänster; Rakel, SGSI och WIS. 

Hos oss blir du en viktig medspelare i ett kompetent team och som support till alla våra samhällsviktiga kommunikations tjänster. Det är en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö och du kommer ingå i ett kompetent tjänstesamordnarteam.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
I rollen som tjänstesamordnarare kommer du arbeta som support till våra samhällsviktiga kommunikationstjänster. Du kommer att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter där du stöttar hela verksamheten. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:

- Kund- och användarkontakter, kundvård, fakturahantering, beställningshantering, avtalshantering och sammanställning av underlag.
- Du upprätthåller ett stort nätverk inom och utanför myndigheten och hanterar snabba puckar och agerar problemlösare, samtidigt som du bidrar mer långsiktigt i verksamhetens förvaltningsarbete och pågående utvecklingsprojekt. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
- erfarenhet av arbete med webbaserade system. 
- erfarenhet från service- eller kundorienterat yrken.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från arbete med IT eller telekom. 
- erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem ex. Microsoft CRM eller Jira.
- erfarenhet av Unit4.
- erfarenhet av arbete på myndighet.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar noggrant och är väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Du har ett lugn tillvägagångsätt, är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för säkerhet och leveransstöd är vi idag ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta en del av tiden på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Sara Leion.  Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2024.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Norra Klaragatan 18
Karlstad, 65181

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024