Tjänstespecialist för inloggade e-tjänsterna på 1177.se

Tjänstespecialist för inloggade e-tjänsterna på 1177.se

Arbetsbeskrivning

Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?

Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se

Nu söker vi tjänstespecialister som vill arbeta med både förvaltning och utveckling av de inloggade e-tjänsterna på 1177.se, några av Sveriges mest använda e-tjänster. Du kommer att tillhöra förvaltningen för en tjänst men också arbeta en hel del med utveckling och projekt. Antingen leder du dina egna mindre uppdrag/projekt eller så deltar du med din kompetens som projektmedlem i stora projekt.

I rollen som tjänstespecialist kommer du bidra med att, både internt och externt, representera den eller de e-tjänster du arbetar med. Din roll är viktig för att vi ska kunna säkerställa att kundernas och användarnas krav/behov/önskemål realiseras på bästa möjliga sätt, både i löpande arbete och i större projekt. Det är du som kan tjänsten bäst!

Du kommer att ansvara för behovsanalys och kravanalys för funktionella och icke-funktionella krav på e-tjänsten. Tillsammans med tjänstens produktägare och resten av teamet kommer du att arbeta med att ta emot, analysera och ta fram utvecklingsförslag som möter våra kunder och användares behov. Du kommer också att vara länken mellan våra kunder och produktägare samt utvecklingsteam.

Du kommer också säkerställa att den eller de tjänster du arbetar med är säljbara, dvs att information, avtal och prissättning är uppdaterat. Din roll innebär att vara experten på tjänsten, i stort och i smått både internt och externt. Du kommer stötta våra kunder i implementation och införande av våra tjänster. En hel del kundkontakter ingår i rollen, allt ifrån kundforum, vid anslutningar och i en del andra linjens support.

Rollen tjänstespecialist är bred och det finns stora möjligheter att anpassa rollen utifrån dina intressen och din kompetens. Förutom att arbeta med tjänstens krav och behov kan du driva mindre projekt, arbeta med kundforum eller arbeta med mer tekniska anslutningar. Det finns också möjligheter att få arbeta med utredningar och mindre förstudier.

Arbetsuppgifter

• Arbeta med krav och behov
• Koordinera och samordna ändringar i tjänsten
• Leda mindre uppdrag/projekt alternativt delta som projektmedlem i större projekt
• Arbeta med utredningar och kartläggningar
• Representera tjänsten internt och externt
• Acceptanstesta tillsammans med vårt testbolag NMT
• Dokumentation och andra linjens support

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med IT utveckling, gärna med krav och behov eller med utredningar. Kanske har du tidigare haft rollen som objektspecialist eller projektledare. Om du dessutom har erfarenhet att arbeta inom hälso- och sjukvården alternativt med ett journalsystem är det meriterande.

För att trivas i rollen som tjänstespecialist hos oss på sektion e-tjänster i affärsområde 1177 behöver du trivas i gränslandet mellan verksamhet och IT. Du kommer att lägga en hel del av din arbetstid på att vara länken mellan användare samt kund och IT-specialister samt produktägare. Vi tror att du har ett stort intresse för digitalisering och motiveras av att arbeta med samhällsviktiga tjänster. Du brinner av att skapa nytta på riktigt.

Eftersom du kommer att arbeta nära kollegorna i ditt team och nära våra kunder är dina personliga egenskaper viktiga. Vi söker en person som är en lagspelare men som också kan arbeta självständigt. Du kommer att arbeta i ett kompetent team som består av flera olika roller och kompetenser där ett nära samarbete krävs för att vi ska kunna säkerställa tjänstens leverans. Samtidigt är det viktigt att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Det är också viktigt att du är lösningsorienterad och ser möjligheter istället för problem.

Du bör uppskatta att ha varierande arbetsuppgifter men också möjligheterna att testa nya arbetsuppgifter. Ständiga förbättringar är vårt ledord.

Utbildning och erfarenhet

• Relevant akademisk examen
• Erfarenhet av att arbeta med IT-utveckling
• Erfarenhet av ett agilt arbetssätt
• Erfarenhet av att arbeta med kundkontakter

Tjänsten är på heltid. Inera tillämpar 6 månaders provanställning.

Frågor om tjänsten?

• Sektionschef Christel Bengtner, christel.bengtner@inera.se
• Rekryterare, Josephine Modigh josephine.modigh@inera.se
• Fackliga frågor, Monica Rosén, monica.rosen@inera.se

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024