Tjänstespecialist Kundservice-Kundsupport

Tjänstespecialist Kundservice-Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Tjänstespecialist Kundservice-Kundsupport  
Trivs du med att ge högklassig service med support och rådgivning? Har du lätt för att skapa goda relationer internt och externt?  
Biometria är en central aktör inom svensk skogsnäring.

Vi befinner oss i en spännande fas med utveckling av ett nytt IT-system för hela skogsbranschen. Kundservice har som huvuduppgift att ge kvalificerad rådgivandesupport samt utbildning inom de IT-tjänster Biometria erbjuder. Vi har kompetens inom alla våra tjänsteområden, redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Kundservice har en central roll i kundstödet inför bytet av IT-plattform som Biometria står inför.  

Vi värdesätter att du som arbetar hos oss har god kännedom om vår verksamhet, därför erbjuds du en introduktion i början av din anställning. Introduktionen består av utbildning i våra IT-system, Biometrias organisation samt skogssverige i sin helhet, du kommer få en mentor som stöttar dig igenom denna resa.  

Arbetsuppgifter

Som tjänstespecialist är ditt uppdrag att ge Biometrias kunder och kollegor första och andra linjens support i våra IT-tjänster och stötta i felsökning. Du har en mängd olika arbetsuppgifter vilket innebär stor variation och du kommer arbeta inom något av våra tjänsteområden, Redovisa Produktion eller Transport. Du kommer även kunna arbeta inom våra tvärfunktionella områden Integration och Behörigheter.  

Du ansvarar för att genomföra, följa upp och hantera inkommande ärenden till vår support främst via vårt ärendehanteringssystem, telefon och epost. När ärenden kräver kvalificerad service och rådgivning, agerar du inom andra linjens support.  

Tjänstespecialister verkar också som säljstöd till Account managers och Affärskonsulter. I tjänsten ingår det att arbeta med utbildning såväl externt som internt. Utbildningsmaterialet anpassar du, och tar fram utifrån specifika kundbehov eller uttalade interna behov. När kvalitetssäkring av våra tjänster sker är du även delaktig i testarbetet.  

Rollen är mycket diversifierad vilket innebär att det finns möjlighet att utvecklas och ta sig an mer komplicerade uppdrag. 

Resor kan ingå i tjänsten och B-körkort krävs.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse och god grundförståelse för IT. Som person är du serviceinriktad, självgående och är genuint intresserad att lära dig nya saker i arbetet. För dig är det viktigt att avsluta påbörjade uppgifter och du bidrar även till att nå såväl gemensamma som individuella mål. Du har inga problem med att rycka in och stötta såväl kollegor som andra avdelningar vid behov. 

För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket och att den ena dagen inte är den andra lik. Vidare har du en positiv inställning och motiveras av förändringar. Du är strukturerad, men för dig är det lika naturligt att vara flexibel i ditt arbetssätt och du kan lätt växla om och ta dig an nya uppgifter.   

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:

- Utbildning på minst gymnasienivå 
- Erfarenhet att arbeta inom IT support med erfarenhet av Kundservice och arbete med CRM system 
- God förmåga att kommunicera väl på svenska och engelska i tal och skrift 
- God erfarenhet av arbete i Officepaketet 
- Erfarenhet av att arbeta i IT-system 
- Vana att dokumentera och skriva instruktioner 

Det är meriterande om du har: 

- Erfarenhet av VIOL 2 eller VIOL 3 
- Erfarenhet av digitalisering inom supportfunktionalitet och selfservice 

Vi erbjuder dig

Ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat. 

Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra, vi erbjuder dig: 

- Möjlighet att arbeta hemifrån efter verksamhetens behov 
- Friskvårdsbidrag 
- Privat sjukvårdsförsäkring 
- Flera fritidsboenden att låna/hyra runt om i Sverige samt en lägenhet i Spanien 
- ATK-val varje år 
- Tillgång till förmånsportalen Benify 

Placeringsort är företrädesvis i Sundsvall men även våra kontor i Jönköping, Falun, Umeå eller Uppsala kan vara aktuellt.

Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – det är bra att vi är olika!  

Din ansökan

Vänligen skicka in din ansökan genom länken nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan sista ansökningsdatum. 

Information om anställningen
Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Anställningens omfattning: Heltid
Upplysningar om anställningen lämnas av: Ann-Sofie Torgnysdotter, ann-sofie.torgnysdotter@biometria.se, 070-225 93 19 

Fackliga representanter: Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, 010-228 5116 och Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39 

Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2024-01-14 genom att klicka https://biometria.varbi.com/se/what:job/jobID:688401/.



Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se)

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marknad, Kundservice
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2024
  • Ansök senast: 14 januari 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024