Tjänstespecialist Kundservice till Biometria

Tjänstespecialist Kundservice till Biometria

Arbetsbeskrivning

Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.




Trivs du med att ge högklassig service med support och rådgivning? Har du lätt för att skapa goda relationer internt och externt?
Biometria växer och nu söker vi dig som vill vara med och digitalisera skogsindustrin samt vara med i en förändringsresa för en hel bransch.

Uppstart sker enligt överenskommelse under augusti/september 2023. Du kommer erbjudas ett introduktionsprogram på 12 veckor med fokus på våra IT-system, arbetssätt, verksamhet och svensk skogsnäring i stort.



Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat.



Information om tjänsten

Kundservice har som huvuduppgift att ge rådgivandesupport, stöd samt utbildning inom de IT-tjänster Biometria erbjuder. Vi har kompetens inom alla våra tjänsteområden, exempelvis redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Supporten sker genom telefon, e-post samt personliga möten.



Introduktionsprogram – Ställer dig redo att arbeta som tjänstespecialist i ett av Sveriges största IT-projekt



Vi värdesätter att du som arbetar hos oss har god kännedom om vår verksamhet, därför erbjuds du ett gediget introduktionsprogram i början av din anställning. Introduktionen består av utbildning i våra IT-system, Biometrias organisation samt skogssverige i sin helhet.



Arbetsbeskrivning
Som tjänstespecialist är ditt uppdrag att ge Biometrias kunder och kollegor första och andra linjens support i våra IT-tjänster och stötta i felsökning. Du ha en mängd olika arbetsuppgifter vilket innebär stor variation. Du kommer att tillhöra grupperingen Virkesredovisning och främst arbeta mot våra tjänsteområden Mätning och Redovisning.



Du ansvarar för att genomföra, följa upp och hantera inkommande ärenden till vår support främst via telefon och e-post. När ärenden kräver kvalificerad service och rådgivning, agerar du inom andra linjens support. Vid behov verkar du som specialist inom något/några av våra tjänsteområden. Tjänstespecialister verkar även som säljstöd till kundrådgivare. I tjänsten ingår det att arbeta med utbildning såväl externt som internt. När kvalitetssäkring av våra tjänster sker är du även delaktig i testarbetet.



Resor kan ingå i tjänsten och B-körkort krävs



Vi söker dig som

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse och grundförståelse för IT. Arbetslivserfarenhet från IT-branschen, tidigare kontakt med VIOL 2 eller VIOL 3 eller erfarenhet av att arbeta med IT-support är meriterande, men inte ett krav. Har utbildning på gymnasienivå och gärna arbetslivserfarenhet inom kundservice eller annan supportfunktion. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Dessutom är det en fördel om du har erfarenhet från skoglig verksamhet. Har du erfarenhet av virkesmätning och redovisning av mätning är det meriterande.

Som person är du serviceinriktad, självgående och är genuint intresserad att lära dig nya saker i arbetet. För dig är det viktigt att avsluta påbörjade uppgifter och du bidrar även till att nå såväl gemensamma som individuella mål. Du har inga problem med att rycka in och stötta såväl kollegor som andra avdelningar vid behov. För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket och att den ena dagen inte är den andra lik. Vidare har du en positiv inställning och motiveras av förändringar. Du är strukturerad, men för dig är det lika naturligt att vara flexibel i ditt arbetssätt och du kan lätt växla om och ta dig an nya uppgifter.



Vårt erbjudande

Vi erbjuder privat sjukvårdsförsäkring och har Benify som förmånsportal. Vi har flera fritidsboenden att låna/hyra runt om i Sverige samt en lägenhet i Spanien! Vi har varje år ett ATK-val och självklart erbjuder vi våra anställda friskvårdsbidrag!



Placeringsort är på något av våra kontor i Sundsvall, Jönköping, Falun, Umeå eller Uppsala med möjlighet till arbete på distans varför tjänsten även passar dig som har en bit att åka. Andra placeringsorter skulle även kunna vara möjliga för personer med rätt kvalifikationer.



Din ansökan

Vänligen skicka in din ansökan genom länken nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan sista ansökningsdatum.

Information om anställningen
Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal
Tillträde: Enlig överenskommelse, senast augusti 2023
Anställningsform: Tillsvidare
Anställningens omfattning: Heltid
Upplysningar om anställningen lämnas av: Ann-Sofie Torgnysdotter, chef Kundservice, ann-sofie.torgnysdotter@biometria.se, 070-225 93 19

Fackliga representanter: Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, tfn 010-228 51 16 och Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39.

Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2023-05-31

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marknad, Kundservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024