OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.
Intygstjänster förvaltar och utvecklar den infrastruktur som sammanlänkar samtliga regioners och många privata vårdgivares vårdinformationsmiljöer i Sverige med intygsmottagande myndigheter. Varje år skapas och förmedlas ca 2 miljoner intyg för sjukpenning till Försäkringskassan. Om du någon gång varit sjukskriven och fått ett intyg av hälso- och sjukvården är det troligt att det gjorts via Intygstjänsten Webcert.
Webcert gör det enkelt att skapa digitala intyg, så att vårdpersonal får mer tid till patienten. Webcert förmedlar också olika stöd som hjälper läkaren att fylla i rätt information från början så att intygen blir kompletta och enhetliga för en ökad rättssäkerhet för patienten.
De intyg som skrivs i Webcert blir synliga för invånaren i Mina intyg och för behörig vårdpersonal i Rehabstöd. Information från intygen ligger också till grund för den statistik som visas i Intygsstatistik. Dessa tjänster ingår i förvaltningen av Intygstjänster.
Vi är stolta över:
• Att vara ett agilt team som jobbar i framkant av den digitala utvecklingen och influerar andra tjänster på Inera att göra likadant. Som team tillsammans med applikationsleverantör, drift och test har vi dagliga stand ups och tillsammans gör vi veckovisa prioriteringar av utvecklingsarbetet
• Att vara en unik tjänst som bidrar till ett digitalt och säkert intygsutfärdande i Sverige! Intygstjänster används av alla regioner och förmedlar miljontals intyg varje år till bland annat Försäkringskassan, Transportstyrelsen, Skatteverket och Socialstyrelsen.
Det här kan vi erbjuda dig:
• Att vara med i kravställning, utveckling och test av Intygstjänster tillsammans med ett välfungerande team
• Förvalta främst Webcert och Mina intyg och aktivt ge support och bedriva problemlösning tillsammans med användarna av Intygstjänster
• Ett aktivt e-hälsosamarbete med de som förvaltar tjänsterna inom vården samt med vårdsystemsleverantörer och myndigheter
• Möjlighet till distansarbete
• Förtroendearbetstid, friskvårdstimme, semesterväxling, pensionsväxling och andra konkurrenskraftiga förmåner
Vi söker dig som:
• Har en adekvat utbildning och/eller bakgrund inom området
• Har intresse av att jobba med förvaltning, kravställning, utveckling och test av webbaserade applikationer
• Har intresse för att arbeta med digitala intyg
• Har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
• Har god datorvana
• Har intresse av att kommunikation både i tal och skrift
• Är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande är:
• Erfarenhet av kravställning, utveckling och test av webbaserade applikationer
• Arbete med systemförvaltning eller erfarenhet av IT-system i hälso- och sjukvården
• Erfarenhet av agilt arbetssätt
• Det är också meriterande om du har erfarenhet av andra tjänster som Inera förvaltar så som Identifieringstjänst SITHS, Katalogtjänst HSA och Nationella tjänsteplattformen.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid, med start så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Är du intresserad att arbeta tillsammans med oss? Sök direkt!
Har du frågor om tjänsten?
• Sektionschef, Ylva Andersén: 072-997 20 76
• HR-generalist, Nina Ingren: 070- 327 70 30
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, 072-724 32 81
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!