OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Bring växer vi i takt med den lavinartade ökningen av e-handelsvolymer. För att bibehålla farten och ta ytterligare tillväxtkliv så kräver det ett brett utbud av tjänster till marknaden. Nu söker Tjänsteavdelningen inom Division E-handel och Logistik efter en ny tjänsteutvecklare. Är det du?
Avdelningen
Tjänsteavdelningen ansvarar för att säkerställa god kvalitet och en bra lönsamhet för de tjänster som Bring erbjuder till kunder inom såväl B2B- som B2C-segmentet. Avdelningen förvaltar befintliga tjänster, utvecklar nya koncept och designar kundunika lösningar. Vi agerar som en central funktion genom hela värdekedjan och samverkar med samtliga funktioner inom verksamheten, i synnerhet i gränslandet mellan försäljning, drift och IT. Avdelningen består av ett 20-tal medarbetare utspridda i Sverige, Danmark och Finland, där merparten har sin bas på kontoret i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Tjänsteutvecklare i avdelningen är du där det händer, eftersom det är du som möjliggör utveckling. En stor del av din tid kretsar runt samverkan med säljorganisationen och att agera verksamhetens öra mot rälsen som lyssnar in mot marknadens behov. Din goda kunskap runt våra operativa processer (LugntLugn, vi lär dig!) sätter dig i en god position att övervaka vår lönsamhet och kvalité.
Vidare har befattningen ett ansvar för att utveckla specialanpassade logistiklösningar till kunder med särskilda behov. Rollen innebär även en hel del projektledning och kravställning på såväl strategisk som operativ nivå. Projekten kretsar oftast runt utvecklingsinsatser rörande tjänster, kunder, leverantörer, infrastruktur eller systemstöd för transportadministration.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en person med branschvana och god förståelse runt logistikens värdekedja. Tidigare har du kanske jobbat som projektledare eller affärs-/tjänsteutvecklare och känner dig nu sugen på att bli med på Brings tillväxtresa.
Vi räknar inte med att du är en lösningsarkitekt, men vi utgår ifrån att du har en god förståelse för processer i gränslandet mellan det digitala och fysiska, vilket gör dig till den duktiga kravställaren vi behöver.
Stor vikt kommer också läggas vid dina personliga egenskaper. Eftersom du kommer behöva ta in mycket nytt så behöver du ha lätt för att lära dig nya processer och samband. I vår nordiska koncern talar vi ”skandinaviska” (och ibland lite engelska), varpå du är en god kommunikatör som behärskar ett nordiskt språk på flytande nivå. Din noggrannhet, tydlighet och ditt mod, i kombination med ditt prestigelösa förhållningssätt, är alla nycklar för att axla rollen.
Vi erbjuder:
Spännande och utmanande arbetsuppgifter.
Stora möjligheter till intern rörlighet.
En flexibel arbetsplats.
En innovativ arbetsplats och en bransch under ständig tillväxt
Konkurrenskraftiga förmåner.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten har sin utgångspunkt i Västberga, Stockholm, och resor i Norden förekommer under normala förhållanden.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Robin Engstrand, via robin.engstrand@bring.com.
Frågor kring rekryteringsprocessen hänvisas till jakob.ingemansson@bring.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 13.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.