OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Arbetsförmedlingen förändras och förnyas i en snabb takt och förnyelseresan består bl.
a. av en omfattande utveckling av digitala tjänster och förbättring av det interna it-stödet. Vi strävar efter att skapa bästa möjliga serviceupplevelse i det personliga distansmötet för våra kunder och utveckla användarvänliga och effektiva applikationer för de arbetsförmedlare och specialister som möter våra kunder.
Vilka är vi
Sektionen Kundmöte på distans, på enheten It för personligt distansmöte och kontroll, utvecklar och har leveransansvar för kontaktcenterförmågor som gör Arbetsförmedlingens spontana och bokade kundmöten på distans mer effektiva och kund- och användarcentrerade: exempelvis digital kundentré och självservice via fritt tal och chattbot, kompetensbaserad styrning av kundmöten och arbetsuppgifter, bemanningsplanering, statistik/uppföljning samt analys av kontaktorsaker.
Vem söker vi
Vi söker nu dig som i en roll som tjänsteutvecklare vill vara med och förbättra arbetsförmedlarnas distansmöten med våra kunder och bidra till förnyelseresan!
Du kommer framförallt att jobba med utvecklingen av området digitala kanaler. Till exempel jobbar du med utvecklingen av textbaserade användargränssnitt som chatt och chattbot, som framförallt används till att hjälpa Arbetsförmedlingens kunder att lösa sina ärenden på vår webbplats/via digitala tjänster. Detta kommer du att göra i nära samarbete med övriga medlemmar i det tvärfunktionella produktteamet och produktens intressenter samt de produkter som ansvarar för utvecklingen av myndighetens externa digitala tjänster.
Du kartlägger och beskriver kund- och användarbehov och tar fram effektanalyser och sedan deltar du i implementationsarbetet av de identifierade förbättringarna av flöden och funktionalitet. Du testar och verifierar att gjorda leveranser håller måttet och jobbar sedan med införandet i verksamheten, t.ex. genom att skriva instruktioner och utföra demonstrationer, så att nödvändiga verksamhetsförflyttningar görs och effekter hämtas hem, exempelvis i form av förbättrad produktivitet, användbarhet, rättssäkerhet och tillgänglighet. Du hjälper också till med att hantera eventuella incidenter och problem som uppstår inom ditt ansvarsområde.
Som tjänsteutvecklare har du löpande ett nära samarbete med övriga kollegor på den sektion samt enhet som du tillhör. Du kommer också bland annat att samarbeta med verksamhetsutvecklare och användare hos intressenterna, interna och externa system- och produktleverantörer och andra myndigheter.
Kvalifikationer
- Universitets-/högskoleutbildning, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som arbetsgivaren bedömer likvärdiga
- Minst två års praktisk erfarenhet av utveckling, införande och förvaltning av chatt, chattbot, skärmdelning och videomöten i kundserviceverksamhet samt god förmåga att förklara och demonstrera de potentiella verksamhetsnyttor som dessa kontaktcenterförmågor bidrar med
- Minst ett års praktisk erfarenhet av agil krav- och behovsfångst genom t.ex. workshops, intervjuer, fältstudier, dataanalys samt dokumentation av exempelvis user stories
Vem är du
Vi ser gärna att du har god samarbets- och relationsbyggande förmåga. Du är analytisk, lösningsorienterad, självgående och strukturerad, med förmåga att prioritera i ditt arbete. Du har alltid som mål att leverera kostnadseffektiva lösningar med efterfrågad kvalitet och i tid.
I denna tjänst är det också viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och obehindrat i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-01-11 märkt med Af-2020/0068 8781. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.