TL Customer Support till Freudenberg Sealing Technologies

TL Customer Support till Freudenberg Sealing Technologies

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Är du en serviceinriktad, initiativtagande, prestigelös person är det dig vi söker till rollen som Team Leader Customer Support. Drivs du även av förbättringsarbete, ledarskap och har en förkärlek till industrin så är detta tjänsten för dig!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER: 
Som Team Leader på Freudenberg Sealing Technologies AB (FST) är din uppgift att leda och coacha ditt team. Du har tydliga mål (KPI´er) som ska nås i linje med företagets målsättningar. Vi ser att du, genom ditt ledarskap, skapar ett engagerat team där varje medarbetare tar ägandeskap och aktivt arbetar mot sina slutmål. Du är nyckelperson till att skapa ett arbetsklimat där alla dina medarbetare trivs och mår bra. Arbetar kontinuerligt med feedback från kunder samt ditt team för att kvalitetssäkra och arbeta med ständiga förbättringar. I rollen ingår också att bygga långsiktiga relationer och utveckla nya samarbeten samt hantering av befintliga kunder. Vi tror att tjänsten innebär ca 60% operativt arbete med kunder. Tjänsten kan utgå antingen från vår hub i Bromma eller i Landskrona.

Du kommer till exempel att arbeta med följande:
• Försäljning, driva kampanjer
• Utveckla och upprätthålla processer
• Självständigt ansvara för kundkontakter och uppföljning av affärsmöjligheter
• Support till utesäljare
• Avtal och offerter
• Orderhantering
• CRM
• Kvalitet

VI SÖKER DIG SOM:
Det här jobbet passar dig som är lösningsfokuserad, driven, kundorienterad och samtidigt strukturerad i ditt arbetssätt och har viljan att leda, engagera och motivera ett team.

Krav för tjänsten:
• Flerårig erfarenhet av leda en innesälj- och/eller kundservicegrupp
• Intresse för processer och förbättringsarbete
• Goda generella IT-kunskaper, behärska Officepaketet och CRM-system
• Vana av att hantera kundkontakter
• Har goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Är van att arbeta i Officepaketet, framförallt Excel

Det ses som meriterande om du har någon form av teknisk bakgrund samt vana att arbeta i SAP. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Team Leader Customer Support. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom en värdegrund som värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendetid, 8-17
Plats: Landskrona eller Bromma

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Karolina Björkander på 073-353 75 39. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM FÖRETAGET
Freudenberg-koncernen är ett globalt teknologiföretag med 50 000 anställda i cirka 60 länder, som arbetar med att utveckla avancerade tekniska produkter, lösningar och tjänster för mer än 30 marknadssegment. Freudenberg är som ledande specialist inom tätningsapplikationer på marknaden, en leverantör samt en utvecklings- och servicepartner som betjänar kunder inom en mängd olika sektorer, däribland fordon-, civil luftfart-, maskinteknik-, varvs-, livsmedel-, läkemedel- samt jordbruksindustrin.

Sökord: Customer support, team leader, kundtjänst, innesälj, logistik, lager, industri

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


14 februari 2025