Tolk arabiska

Arbetsbeskrivning

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Utveckling & Service ger stöd och service i olika funktioner till förvaltningens verksamheter och skapar strukturer i gemensamma styrprocesser inom områdena personal, ekonomi, IT, upphandling och kvalitet.

Arbetsuppgifter
Som tolk hos oss, arbetar du som kontakttolk med telefontolkning och skriftlig översättning. Du arbetar i en grupp med andra tolkar och får uppdragen beställda av verksamheten. Uppdragen ser olika ut och kan exempelvis innebära mottagande av besök tillsammans med handläggare, hembesök, hemplacering för ensamkommande barn samt telefonsamtal till deltagare.

Kvalifikationer
För arbetet som tolk behöver du kunna arabiska och svenska flytande. Du har gymnasial utbildning och har betyg i svenska på minst gymnasienivå. Vidare ska du ha genomgått såväl introduktionskursen för tolkar som utbildningen i socialtolkning. Du är insatt i hur det svenska samhället fungerar. Arbetet kräver B-körkort. Har du tillräckliga kunskaper i andra språk för att kunna tolka även i dem är det meriterande. Det är även meriterande om du har en akademisk utbildning och ytterligare tolkkurser. Du ska ha erfarenhet av arbete som tolk. Har du erfarenhet av kommunal verksamhet är det meriterande. Du ska vara opartisk och ha en förståelse av vad jäv och sekretesslagstiftningen innebär. Du är flexibel, tålmodig, stresstålig och har lätt för att samarbeta med övrig personal.

Anställningsvillkor
1 tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde snarast.
1 vikariat på heltid. Tillsättning snarast enligt överenskommelse och ca 1 år framåt, dock längst tom 20180831. Tjänsterna är placerade på Östra kommunhuset.


När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.

Sista ansökningsdag 2017-03-31


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Krüger, Ekonomichef på tfn 0733-135774 eller Ronak Melawali, Samordnare tolkfunktionen på tfn 0733-135774..

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


TOLKAR I VÄRMLAND

TOLKAR I VÄRMLAND

18 december 2024

TOLKAR I DINKA ÖVER HELA SVERIGE

TOLKAR I DINKA ÖVER HELA SVERIGE

18 december 2024

TOLKAR I AFAR ÖVER HELA SVERIGE

TOLKAR I AFAR ÖVER HELA SVERIGE

20 november 2024

TOLKAR I KHMER OCH EDO ÖVER HELA SVERIGE

TOLKAR I KHMER OCH EDO ÖVER HELA SVERIGE

20 november 2024