OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TOOLS Momentum AB omfattar 26 försäljningsenheter i Sverige från Malmö i söder till Luleå i norr samt dotterbolag i Norge och Danmark.TOOLS Momentum AB representerar ledande tillverkare som t.ex. SKF, SIMRIT, RENOLD, OPTIBELT, SMC och TRELLEBORG inom produktområdena; rullningslager, tätningar, transmissioner, pneumatik, industrigummi mm. TOOLS Momentum AB har ca 230 medarbetare och omsätter ca 800 Mkr.TOOLS Momentum AB ingår i B&B TOOLS koncernen.Till kontoret i Göteborg söker vi en Verksamhetsadministratör till vår marknadssupport Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att agera som verksamhetsstöd, att ta fram och förse säljarna med information samt svara på frågor som rör användningen av företagets affärssystem.Du kommer även att arbeta med systemsupport, vilket innebär att sköta uppdateringar och registervård samt att vara delaktig i utvecklingen av systemen. För tjänsten söker vi dig med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Förutom att du har förståelse för flödet i en verksamhet, från inköp till försäljning, krävs viss ekonomisk kunskap.Du bör ha god förståelse för ett affärssystems olika delar, exempelvis lagerhållning, ekonomiska termer och säljstöd.Andra önskemål är goda datakunskaper, att du har lätt för att sätta dig in i nya system samt viss kunskap om SQL.Erfarenhet av affärssystemen Movex eller ASW är meriterande.Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande verksamhet.Du har ett stort intresse och viljan att lära dig nya saker.Du är analytisk och har förmågan att sätta dig in i problem och hitta lösningar.Som person är du också glad, positiv och mycket serviceminded.I denna tjänst finns stora möjligheter till utveckling och att själv kunna påverka arbetsuppgifternas innehåll.I den här rekryteringen samarbetar vi med Adecco.Välkommen med din ansökan senast 5 oktober 2008.