OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Har du några års erfarenhet av administration och trivs bäst i en serviceinriktad roll med många kontaktytor? Har du en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, utan att för den delen tappa strukturen och noggrannheten i ditt arbete? Lockas du av att tillhöra ett av de största varumärkena i världen?
Då kanske det är dig vi söker till Toyota Material Handling!
Ditt uppdrag
Som orderadministratör är du en del av order- och leveransavdelningen för nya truckar. Du kommer kontrollera att orderunderlag är kompletta, lägga order till våra fabriker, hålla koll på när ordererkännanden från våra fabriker kommer in och därefter skicka ut ordererkännanden till våra kunder. När trucken är levererad och kunden är nöjd, är det du som ser till att ordern blir fakturerad.
Ibland förekommer kundspecifika krav kring leveransen i orderunderlaget, därför kan det förekomma att du har regelbunden kontakt med många funktioner inom företaget för att initiera att dessa krav möts.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Säkerställa kvalitet i utförda uppgifter
• Jobba med ständiga förbättringar av processer inom Order- och leveransavdelningen enligt Toyota Way-principerna
• Kontrollera att orderunderlag uppfyller krav för att kunna orderläggas
• Orderläggning mot fabrik
• Initiera att kundspecifika krav i ordern tas om hand
• Kontrollera ordererkännande från fabrik
• Skicka ordererkännande till slutkund
• Genomföra kvalitetskontroll på lagd order "enligt fyra ögon"
• Fakturering av truck efter godkänd leverans
• Arbete med övriga administrativa uppgifter
Du kommer att ha ett tätt samarbete med andra orderadministratörer, produktspecialister, säljare och transportbolag. Det förekommer också kundkontakt i denna tjänst.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en administrativ eller koordinerande roll och som värdesätter noggrannhet och kvalitet. För att lyckas i rollen krävs att du har ett gott ordningssinne och trivs med att följa processer och rutiner. Du har ett starkt personligt driv, en positiv grundinställning och en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och arbeta proaktivt. Du är service minded och trivs i roller med många kontaktytor.
För att lyckas i rollen har du en god systemvana då arbetet sker mestadels i våra verksamhetssystem och innehåller en hel del administration. Vi förutsätter att du har minst gymnasial utbildning och en grundläggande ekonomisk och teknisk förståelse. Vidare uttrycker du dig väl på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Du erbjuds
Toyota Material Handling erbjuder dig ett stimulerande arbete med många kontaktytor i ett stabilt och affärsmässigt företag. Är du redo att anta utmaningen att representera Toyota, ett av de största varumärkena i världen?
Detta är ett konsultuppdrag om minst sex månader där du är anställd hos Jurek med arbetar hos Toyota Material Handling på deras kontor i Solna. För rätt person finns en mycket god chans till en direktanställning hos Toyota Material Handling. Start för denna position önskas ske så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se
Välkommen in med din ansökan redan idag då vi går igenom urvalet löpande!
Om verksamheten
Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning. Vi marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar, där BT och Toyota kompletteras med Kalmar. Företaget utför också service på marknadens samtliga märken. Antalet medarbetare är cirka 450, varav drygt 250 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta. Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52