OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från producerande industri och ett stort kvalitetsfokus i ditt arbete?
Trivs du i en samordnande roll där du får möjlighet att bidra till förbättring och effektivisering?
Har du dessutom förmågan att engagera och motivera människor runt omkring dig?
Då kan du vara vår nya Total Quality Management (TQM) Coordinator.
På vår HSE-avdelning jobbar du i tillsammans med 7 kollegor för att supporta siten i frågor rörande Hälsa, Miljö och Säkerhet. Alla i teamet har sina egna funktioner men stöttar gärna varandra i att hitta Best Practice och utveckla arbetssätten.
I denna roll kommer du i huvudsak ha ansvar för ledningssystemet för Site Stockvik och arbeta med utveckling och förbättringar kopplat till detta. Detta innebär att du har gedigna kunskaper i SharePoint-miljö. Du ger siten stöd i att möta de krav som ställs utifrån svensk lagstiftning, ISO-standarder och Nouryons standarder.
Andra delar i arbetet är systemadministration av våra ärendehanteringssystem och att hålla i utbildningar, planera och genomföra revisioner. Rollen är till stor del samordnande och med ett stort fokus på kvalitet i alla delar.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Ansvar för ledningssystemet i SharePoint för Site Stockvik - utvärdera och utveckla arbetsprocesser, samt initiera och genomföra förändringar / förbättringar inom Behavior Based Safety (BBS) och ledningssystem.
• Bidra till utvecklingen av policies och mål till våra processer.
• Ansvar för planering och genomförande av interna och externa revisioner av ledningssystemet samt redovisa framkommet resultat
• Ta fram instruktioner, förankra dem i organisationen samt följa upp att ledningssystemet underhålls
• Koordinera arbetet i styrgruppen för BBS, dirigera framkomna förbättringsåtgärder till rätt person samt följa upp att dessa åtgärdas.
• Administrera våra ärendehanteringssystem och hemsidor.
• Hålla i utbildningar i ledningssystemet, våra ärendehanteringssystem och BBS
Kvalifikationer
• Utbildning på högskolenivå inom relevant område
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom producerande industri
• Erfarenhet av arbete med ledningssystem och arbetsflöde
• God kännedom kring ISO 9001 och ISO 14001
• Erfarenhet av Behavior Based Safety är meriterande
• Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
• Förmåga att driva ständiga förbättringar av processer, policys och standarder
• Förmåga att motivera och engagera medarbetare
Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Vi ger dig chansen till personlig utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.
Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid där du rapporterar till HSE Manager och är placerad i Stockvik, strax utanför Sundsvall.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med cv och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta HSE Manager Helena Wallin, på tel +46 70-600 15 53.
För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Sara Svanbäck, HR Business Partner, +46 70 286 95 77.
Om du har generella frågor kring din ansökan eller behöver hjälp, vänligen kontakta: recruiting.se@nouryon.com
För fackliga frågor:
Sveriges Ingenjörer, Carl Nordlander, +4660-13 42 25
Unionen, Mattias Andersson, +4660-13 41 69
Ledarna, Magnus Söderberg, +4660-13 42 05
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer om Nouryon
Nouryon har cirka 10.000 anställda och verksamhet i över 80 länder runt om i världen. Under vår nästan 400 år långa resa mot att bli en global ledare inom specialkemi har vi byggt upp stor expertis, utvecklat långsiktiga kundrelationer och förtjänat en plats bland de branschledande företagen när det kommer till säkerhet, hållbarhet och tillförlitlighet. Runt om i världen har våra produkter stor betydelse i människors vardagliga liv.
Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Facebook för regelbundna uppdateringar om intressanta tjänster och nyheter.
Nouryon - Your partner in essential chemistry
Som ett led i vårt arbete för en drogfri arbetsmiljö drogtestar vi alla medarbetare. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.