Trade Administrator

Arbetsbeskrivning

Har du en administrativ ådra, är noggrann och brinner för att hjälpa svenska företag ut i världen? Vill du vara med och utveckla vår avdelning Internationell handel & affärstjänster?

Vi söker dig som liksom vi gillar nya spännande utmaningar. Du vill ta ansvar och arbetar självständigt och tycker om att utveckla och överträffa både dig själv och din arbetsgivare. Erfarenhet av transport, spedition och tillhörande dokument och rutiner är meriterande men inte ett krav.

I den här rollen kommer du arbeta med att utfärda olika intyg och dokument som företag behöver bland annat för sin export och du kommer ha daglig kontakt med våra kunder. Det är därför viktigt att du gillar administration och är noggrann, serviceinriktad och positiv!

I din roll kommer du att arbeta med att:

- Utfärda dokument och intyg som används i internationell handel, t.ex. ursprungsintyg och ATA-carnet.
- Ge rådgivning till våra kunder kring våra tjänster och ansökningsprocesser.
- Administration såsom handläggning och registervård.
- Bistå i verksamhetens projekt.

Stockholms Handelskammare är en resultatdriven organisation med ett högt tempo. Tjänsten passar därför dig som är driven och engagerad. Du ser dig själv som en teamspelare, är strukturerad och självgående när så krävs. Du har utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska och har en förmåga att se helhet såväl som detaljer.

Vi ser även gärna att du:

- Du är duktig på att ge affärsmässig service på ett professionellt och trevligt sätt.
- God datorvana och gärna ett intresse av digitalisering.
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem så som CRM-system, produktionssystem och andra stödsystem.
- Har erfarenhet av export/logistik eller med frågor inom tull och internationella handelsflöden.
- Dokumenterad erfarenhet av administration.
- Har ett strukturerat arbetssätt och ett flexibelt, prestigelöst förhållningssätt.

Vi tar alltid minst två referenser på alla vi rekryterar till Stockholms Handelskammare men vi tycker att det är lika viktigt att du som söker jobb hos oss också kan ta referenser på oss som arbetsgivare. Vi vet hur viktig matchningen är från bådas håll och därför kan alla slutkandidater be rekryterande chef om två referenser i slutet av rekryteringsprocessen. Våra referenser är våra befintliga medarbetare som kan svara på frågor om hur de upplever att det är att jobba hos oss. Vid frågor och intresse av referenstagning meddela rekryterande chef.

Vi begär in utdrag från belastningsregistret innan tjänsten tillsätts.

Vi utvärderar kandidater löpande så vi rekommenderar att du inte väntar med din ansökan. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

Handelskammaren grundades 1902 och är i dag en av Sveriges ledande näringslivsorganisationer och den ledande mötesplatsen för samhällsbyggare i Stockholm-Uppsala. Till oss kommer företagare, politiker och andra beslutsfattare i huvudstadsregionen för att skaffa ny kunskap eller knyta affärskontakter. Årligen arrangerar vi runt 200 evenemang – allt från nätverksträffar, seminarier och frukostmöten till stora evenemang som Tulldagen, Distinget och World Trade Day. Vi skapar opinion, väcker debatt och påverkar beslutsfattare i frågor som är avgörande för konkurrenskraft och tillväxt i huvudstadsregionen. Förutom detta arbetar vi även med tvistlösning via Skiljedomsinstitutet (SCC) och med kommersiella tjänster inom exempelvis internationell handel. Stockholms Handelskammare är en dynamisk arbetsplats med kunniga och engagerade medarbetare som brinner för att skapa Europas bästa huvudstadsregion tillsammans med de cirka 2000 medlemsföretagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Handelskammare
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Postadress

Brunnsgatan 2
Stockholm, 11138

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024