Trade compliance coordinator

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Är du en van projektledare som vill arbeta inom tullindustin? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en Trade Compliance Coordinator till en av våra största kunder inom produktionsindustrin. Kunden är ett av de världsledande leverantörerna av hållbara produktivitetslösningar och ligger i Nacka.

Arbetsuppgifter

Nu söker de en resurs till deras logistikavdelning. Tjänsten är ett vikariat tom september 2016 och förväntad uppstart i augusti 2015. I din roll som Trade Compliance Coordinator kommer du att vara med och ta fram arbetsprocesser och utbildningsmaterial samt även utbilda inom exportkontroll och tullprocesser för att öka medvetenheten inom organisationen. Du kommer vara delaktig i planering och uppföljnings av tullkoder inom organisationen angående logistiken. Du arbetar med ett koordinera, planera och hantera olika projekt och kontakter såsom CC's, PTD, R&D, advokater, systemutvecklare, leverantörer, produktbolag. Rollen är mycket fri i sin karaktär och det är upp till dig som medarbetare att sätta din egen prägel på rollen och vad du kan uträtta i den.

Din bakgrund

Vi söker dig som;
- Tidigare arbetat med exportkontroll/tullprocesser.
- Kunskap om PDA/dual use processer, nya tull-lagtiftningen UCC, varit med och implementerat "tradesystem" som tex. SAP GTS eller Amberroad)
- Erfarenhet av att driva större projekt och förmåga att hantera många olika kontaktytor.
- Vana av att arbeta fram processer samt dokumentera och utbilda

Personliga egenskaper

Som person är du van att arbeta självständigt och att driva dina egna projekt framåt. Du är en problemlösare med en positiv attityd. Du är även flexibel, prestigelös och en lyhörd medarbetare som trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Ett krav för tjänsten är att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Nacka

Tillträdesdag

Omgående eller början av augusti.

Information

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Som konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.


Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 8 juli 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024