OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns chansen för dig som är intresserad av att samla på dig meriterande erfarenhet inom internationell Trade Compliance. Vi söker dig som har ett analyserade mindset och vill arbeta i en roll som verkligen gör skillnad. Låter detta som dig? Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en person som kommer att arbeta med Global Trade Compliance. I rollen kommer du att arbeta med företagsbesiktning, där höga krav ställs på att du är noggrann, ansvarstagande och kan arbeta självgående. Arbetet kommer att utföras på plats på kontoret, men det finns också möjlighet att arbeta hemifrån vid önskemål. Tjänsten inleds med en gedigen introduktion för att du ska få bästa möjliga förutsättningar i din roll.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående där vi gärna ser att du arbetar heltid. Under sommaren krävs jobb på heltid. Efter sommaren finns det chans till fortsättning. Är du därför student inom juridik, ekonomi eller liknande och ute efter ditt nästa sommarjobb ber vi dig skicka in ansökan direkt.
Du erbjuds
- En möjlighet att samla på dig meriterande erfarenhet
- En chans att arbeta på ett internationellt och väletablerat bolag
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Due diligence (bekräfta, kontrollera och dokumentera) motparter (kunder, leverantörer, betalare, agenter osv) i Dow Jones, internet och via e-mail
* Begära in och samla “Code of Conducts”
* Svara på förfrågningar gällande Trade Compliance (i samråd med övrig Compliance personal)
VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen eller studerar ekonomi/juridik/internationell handel eller liknande vid högskola eller universitet
- Talar och skriver obehindrad svenska samt har obehindrade kunskaper i engelska, då detta krävs i kommunikationen såväl internt som externt
- Har god datorkunskap i Office365
- Besitter god förståelse i affärsengelska (i tal och skrift)
- Har en förståelse för internationella affärsupplägg
Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetat med compliance eller bank (penningtvätt), alternativt internationell handel
- Tidigare arbetat med research (due diligence)
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
Eftersom du kommer att arbeta självständigt med viktiga frågor ställs höga krav på att du är ansvarsfull, noggrann och analytisk. I ditt arbete kommer du arbeta med information som till viss del kräver tystnadsplikt, vilket vidare ställer höga krav på personlig mognad.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231