OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skapar mer än dryck.Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder.Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet.Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.Huvudkontoret finns i Stockholm.På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten. Affärsområdet Off Trade söker nu en Trade Marketing Manager till sitt huvudkontor i Stockholm med målsättning att öka tillväxten inom dryckeskategorin på Dagligvaru- och Servicehandeln genom att utveckla verktyg och processer för ökad bas- och kampanjförsäljning i butik.[ Tjänsten är placerad i Bromma, Stockholm, och rapporterar till chefen för Channel & Trade Marketing Off Trade.[ Din utmaning blir att skapa förutsättningar för genomförande av varumärkeskampanjer samt utveckla och förvalta verktyg för ökad basförsäljning i butik.Arbetet innebär både lång- och kortsiktig planering med fokus på taktisk och praktisk implementering för KAM, fält- och innesälj.Du kommer att ha daglig kontakt med reklambyråer, marknadsavdelning, säljledning och säljkår så din sociala förmåga är en förutsättning för ett bra samarbete.Ansvar och arbetsuppgifter: * Ansvarig för alla steg i utvecklandet av uppdrag och kampanjer gentemot säljkår i butik * Utveckla, implementera och förvalta säljkårsverktyg med fokus på basförsäljning * Lång- och kortsiktig säljperiodsplanering * Brief till, och kontakt med, reklambyråer för framtagande av kampanjmaterial * Kontinuerliga avstämningar med marknadsavdelning och säljledning * Säkra implementering och uppföljning av aktiviteter via KAM och säljkår * Uppdrags- och kampanjuppföljning med korrigerande åtgärder * Budgetansvar * Personalansvar för en direktrapporterande Trade Coordinator[ Profil:[ * Utbildning, Civilekonom eller motsvarande * Mycket goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint * Erfarenhet från att driva kampanjer i Dagligvaruhandeln och god kunskap om vilka säljdrivande mekanismer som fungerar där * 3-5 års erfarenhet av relevanta positioner inom marknadsföring/försäljning * God förmåga att leda, utveckla och motivera både sig själv och andra * Lätt för att uttrycka sig skriftligt och muntligt, både på svenska och engelska * Lyhörd med god samarbetsförmåga * Förmåga att ta egna initiativ och fatta beslut[ Du är en driven och självgående person med ett genuint intresse för affärer som trivs i en dynamisk organisation, nära försäljningen, med högt tempo.Du är strukturerad och analytisk, men också kreativ för att hitta de bästa lösningarna i ditt arbete.Du är en karismatisk person som kan sälja in en kampanj till en säljkår på ett entusiasmerande sätt och samtidigt duktig på att kommunicera med olika typer av människor, både internt och externt.[ Du är välkommen med din ansökan senast 22 november 2010
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Petersson
0768 - 95 46 67
Karl-Olof Johansson
070-3418251, 0346-721397
Björn Jönsson
0739447267
Bengt Halvarsson
+46 708644663
Bert Karlsson
0703-111264
Lars Olofsson
+46 0706-073578