Trade Marketing Manager Norden och England

Arbetsbeskrivning

Rapid är marknadsledande inom fastsättning. Det innebär att vi tillverkar produkter som fäster ihop saker. Nytt tyg på stolsdynan, spika fast lister efter renoveringen, limma fast kablar eller dekorera med smältlim. Rapids produkter används dagligen för 1000-tals olika applikationer. Vi är ett globalt företag med ett stark och ledande varumärke inom vårt affärsområde.
Vår främsta säljkanal är fortfarande butiken men e-handeln växer rekordartat och ställer andra krav på hur vi syns och aktiverar varumärket. I butiken guidar vi genom förpackning och skyltmaterial, inom e-handeln krävs en helt annan typ av guidning. Allt för att kunden ska känna sig säker på att välja rätt produkt för sina projekt. Oavsett vilket steg man är på i kundresan vill vi finnas där och stötta köpbeslutet.
Jobbet som Trade Marketing Manager
Vi söker nu dig som vill driva och aktivera vårt varumärke på den nordiska samt engelska marknaden. Detta görs via ett nära samarbete mellan vår centrala marknadsavdelning och de säljteam som ingår i Norden och England.
Du kommer ingå i vårt globala Trade marketing team och blir därför en viktig nyckelperson i vår fortsatta resa och expansion. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Hestra Småland, med möjlighet till distansarbete på 50% och du rapporterar till Trade Marketing Group Leader i Nederländerna.
Som lokal marknadsansvarig jobbar du fram aktivitetsplaner tillsammans med säljcheferna och ansvarar sedan för genomförande och uppföljning.
På regionsbasis agerar du som en spindel i nätet mellan marknad/sälj/logistik/kundtjänst.
Du trivs med att jobba brett med butiksoptimering, e-handelsaktivering, produkt- och konceptlanseringar, mässor och events samt interaktion med slutanvändare och kunder via kampanjer. Du driver digitala aktiviteter och analyserar om vad som bör göras och uppföljning av aktiviteten.
Andra arbetsområden är :
Skapa lokal marknadsplan för region Norden, UK & Irland med stöd av centrala lanseringar och aktiviteter.
Upprätta, nyttja och följa upp aktiveringsbudget
Förbereda och utföra lokala lanseringar av de projekt och koncept som marknadsavdelning tar fram centralt.
Översättning och lokal anpassning av texter för produkter, hemsida, bruksanvisningar och broschyrer
Ansvara för lokala kampanjer som skapas i samråd med säljansvariga
ansvarar att marknadsmaterial finns uppdaterat, lokalt anpassat för säljare, kunder och slutanvändare inom olika medium såsom hemsida, sociala medier och säljpresentationer



Vi ser helst att du..
har en relevant utbildning inom marknadsföring och erfarenhet på minst 1-2 år
har erfarenhet av digitala verktyg för att skapa planer och aktiviteter för att synliggöra varumärket inom digitala medier som Google analytics och Google adwords.
har en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på engelska.
är strukturerad och duktig på att driva projekt och följa upp aktiviteter.
är driven och har en stark vilja att lära dig inom nya områden.
har förmågan att hålla flera saker igång samtidigt
är en lagspelare ut i fingerspetsarna
har enkelt för att sätta dig in i situationer, förstå och ta egna initiativ.



Meriterande kunskaper
erfarenhet av butiksbearbetning – göra varumärket synligt inom retail.
erfarenhet av social media bearbetning – skapa direktkommunikation med användare.



För frågor om tjänsten kontakta Ulrik Frii Marketing Director eller Susanne Lignell HR Manager via 0370 339500.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDFABRIK HESTRA Hestra
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Postadress

Metallgatan 5
Hestra, 33571

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024