Traffic Acquisition Manager

Arbetsbeskrivning

Nu tar Capio nästa steg in i framtiden för att sätta kunderna i fokus och skapa en personifierad kundupplevelse i realtid.

Som vår nya Traffic Acqusition Manager ansvarar du för att optimera våra kanaler för att möta kunderna där de befinner sig, alltid enhetligt oavsett kanal eller plattform. Vi letar efter dig som vill bygga värde för våra kunder och som alltid har blicken framåt och örat mot marken – för att snabbt fånga upp nya marknadstrender.

Du har mångårig erfarenhet att arbeta med digital marknadsföring både strategiskt och operativt och du använder dig av kundinsikter och data för att utveckla vår strategi för att maximera utfallet av köpta och organiska kanaler. Du är en duktig kravställare både internt och externt och navigerar dig mellan traditionella metoder men även i det nya digitala landskapet. Då CRM är en viktig del av vårt arbete, har du erfarenhet från att bruka CRM-data för personifierad marknadsföring.

Då du ansvarar för kundanskaffningen har du dokumenterad flerårig erfarenhet av preformance marketing i digitala marknadskanaler och djup erfarenhet kring Paid Acquisition, Paid Social, SEM, SEO, CRM, Retargeting ads, Affiliates och Display ads. Du balanserar dessa med OOH, Linjärt, Play och andra traditionella kanaler. Ett plus är om du har arbetat med AI verktyg kopplat till SEM. Du har erfarenhet från att mäta ROAS, ROI och kan utifrån dina analyser definiera och optimera de olika kanalerna för att höja vår CVR. Du är en erfaren beställare och kravställare mot våra externa partner och leverantörer.

Vi vill att du är självgående, kommer med initiativ och kan förstå vikten av att leverera på våra KPI:er. Du är trygg och står stadigt i din ledarroll och är van att lägga budget och följa upp på den. Du kommer arbeta med många kontaktytor internt och det är viktigt att du har förståelse för de olika delarna av verksamheten och kan agera som ett stöd för dom i ditt arbete. Då vi har både digital verksamhet och fysiska enheter i Norden ser vi gärna att du har arbetat med att driva trafik i omniflöden, gärna på nordisk nivå från en konkurrensutsatt bransch där du kan påvisa effekten av ditt arbete.

Vi ser att vår nya Traffic Acqusition Manager har en akademisk examen och erfarenhet från strategisk och kommersiell styrning. Då vi verkar i flera länder är du en van kommunikatör i engelska och svenska. Du rapporterar till Marketing & Communication Director Nordic och tjänsten är en fast anställning med placering i centrala Göteborg. Möjlighet till placering på vårt kontor i centrala Stockholm på deltid finns. Sista dagen för ansökan är 22 mars men intervjuer kommer ske löpande.

För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Marketing & Communication Director, Liza Manestam på: Liza.Manestam@capio.com

Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.  Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information om Capio och Ramsay Santé besök www.capio.se och www.ramsaygds.fr.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capio AB, Group Communications
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024