OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordax Bank har vind i seglen och är inne på en riktigt spännande framtidsresa. Det handlar om att utmana en traditionell bransch, ge alternativ, ligga i framkant och ta lead på en digitalisering som redan är i full gång. Att jobba på Nordax handlar om att öppna upp möjligheter, skapa val och utgå från ett mer individanpassat synsätt. Att prata direkt, öppet och målgruppsanpassat. Man vill ge människor råd att leva, hjälpa till med det vardagliga och göra genomtänkta val. Detta genomsyrar Nordax – man ser det lilla i det stora.
I rollen som Traffic Acquisition Manager
I din roll som Traffic Acquisition Manager kommer du vara en mycket viktig och central del av det digitala marknadsteamet. Du är visionären med helhetstänk och omfattande kommunikationskompetens och samtidigt väl grundad i ditt tekniska kunnande och förstår den tekniska plattformen, kunna optimera kanalval, creatives, och se/förstå synergier med och mellan kanalerna. Du tar fullt ansvar för tillströmningen av trafik och kvaliteten på denna till Nordax.se/no/fi/de, och har härmed ett omfattande leverans och budgetansvar. Du har tidigare haft ansvar för omfattande mediaköp och är väl insatt i medieplanering. Det är meriterande om du har suttit på både kund och byråsidan. Du har varit ansvarig för större kundkonton och/eller omfattande leveranser gentemot byråpartners, med tydlig kravställning och måluppföljning. Du ges frihet under ansvar med stora möjligheter att axla upp och på riktigt påverka hela affären och skapa helt nya möjligheter för flertalet individer i dagens samhälle.
Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter
Ansvar för digital mediastrategiAnsvar för digital marknadsplan, årsplanering och kanalsetupFullt ansvar med projektledning för alla digitala initiativ och de större produktionerna (2 stora årskampanjer ATL/BTL, med löpande taktiska initiativ)Skapa en always-on strategi, med tydlighet och målstyrd kommunikationEtablera ett marknadshjul/årshjul, skapa struktur och översiktMaximera och optimera trafiken i alla köpta kanalerSkapa tydlighet i en omfattande investering och relevans i ditt tänkPresentera helhet inför koncernledning, ROI av investering, upplägg, planerad/levererat resultatKravställa mot byråer (initiativ, brief, dialog, relation, budgetkontroll, uppföljning)Planera och utföra herokampanjer inkl SEM, relevanta sociala nätverk, skapa MOB annonsering, ”private deals” i display, programmatic mm.
Din erfarenhet
Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs eller IHM, med digital inriktningFlera års erfarenhet av liknande roll, gärna från FMCG/konsumentprodukt, gärna från digital byrå där man arbetat som senior digital strateg mot större kunder eller dyl.Erfarenhet av leveranser med omfattande budget/ROI ansvarVan vid varumärkestänk – van att jobba utifrån varumärkesplattformVan att köpa media, retainer avtal etc.– krävande kravställare – kunskap om vad som efterfrågasEventuellt erfarenhet från "uppstickarbank"Djup teknisk kunskap. Ha koll på teknikstacken för datadriven kommunikation. Förstå kapacitet, ev. begränsningar för att kunna kravställa/säkra leveransOmfattande kunskap och förståelse för mediers samverkan, med flera års erfarenhet av digital funnelbearbetningHög analytisk förmåga, ongoing/kontinuerligt förbättringsarbete.
Så här tror vi att du är
För att trivas och lyckas väl i rollen som Traffic Acquisition Manager på Nordax behöver du känna trygghet i din kunskap och kunna vila på flera års erfarenhet av digital marknadsföring med fokus på traffic, gärna från flera olika branscher och företag. Du är den informella ledaren, en lagspelare och trivs i en miljö där det händer mycket. Du är handlingskraftig, prestigelös, målmedveten och gillar att tävla. Du driver, inkluderar och ser till att det händer, det som skall hända och triggas av stort ansvar.
Mer om Nordax
Nordax är en mänsklig bank med ett klart mänskligt ledarskap och här gäller frihet under eget ansvar. Man tror på individen. Nordax bryr sig om oss människor på riktigt, har förståelse för att alla är olika och är genuint intresserad av att man får var den man är och det finns en respekt för Work-Life Balance. De har ledarskapsutbildningar där samtliga ledare tar del av ett gediget ledarskapsprogram som präglas av ovan. Det främjas ett ledarskap som är mänskligt, förstående, proffsigt med tron på individen. Ett självledarskap med tillgängliga och coachande ledare. Nordax ledare är mer mentorer och coacher än chefer, för att locka fram det bästa ur varje individ. Möjligheten att påverka sin roll och ha en inverkan är också väldigt stor. Arbetsklimatet kännetecknas av samarbete, arbetsglädje och engagemang. Man värnar starkt om jämställdhet, respekt och arbetsmiljö. Genom bred kompetens och stort personligt ansvar hos medarbetare har en företagskultur som bygger på delaktighet och beslutskraft vuxit fram.
Nordax grundades 2003 och har specialiserat sig på ett fåtal produkter som bolån, privatlån utan säkerhet, lån för 60+ samt sparkonton. Sedan starten har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Idag är Nordax ca 200 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på vårt kontor i Stockholms innerstad. Läs mer på www.nordax.se
Vad händer nu? I denna rekrytering samarbetar Nordax Bank med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se eller Cecilia Ericsson De Contreras cec@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-04-02. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!