OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Traffic Manager består din dag i att:
* Göra löpande bemanningsberäkningar
* Månatligen göra forecast för personalkostnader
* Bemanningsplanering, schemaläggning och semesterplanering
* Kartläggning av arbetsuppgifter och effektivitet samt rapporter/KPI:er kopplat till detta
* Bemanningsplanering kopplat till utgående telefoni samt analys av resultatet
* Realtidsmonitorering/hantering av arbetsflöden i telefonklienten CIC
* Hantera behörigheter i telefonklienten CIC
* Drivande i implementationer av projekt, initiativ och andra aktiviteter
* Aktiv i rekryterings- och konsultprocesser såsom stöd till HR, teamledare och Head of Customer Service
* Koordinering av arbetsuppgifter
Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller i företaget.
Befogenheter
* Godkännande av korta ledigheter utefter bemanningskrav
* Administratörsrättigheter i telefonklienten CIC
Rapporteringsansvar
Traffic Manager ingår i Customer Service ledningsteam och rapporterar till Head of Customer Service.
För denna roll behövs;
* Mycket goda kunskaper/färdigheter i Excel
* Mycket goda kunskaper om inkassoprocessen
* Intresserad/kunnig inom telecomrelaterad teknik
* God sifferförståelse
* God kommersiell förståelse
* Mycket god kommunikationsförmåga
* Erfarenhet av arbetskoordinering är meriterande
* Erfarenhet av bemanningsberäkning är meriterande
Personliga egenskaper
* Kommunikativ och lösningsfokuserad
* Driven och självgående
* Resultat- och målinriktad
* Strukturerad (planering, prioritering, uppföljning av åtgärder)
* Förmåga att hantera/prioritera många olika arbetsuppgifter samtidigt
* Analytisk och processinritad
* Prestigelös
* Förmåga att motivera medarbetare
Kontaktpersoner på detta företaget
Lowell Group