Trafikhandläggare

Trafikhandläggare

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare varje dag!

Om tjänsten 
Som trafikhandläggare är du underställd gruppchef för Myndighet och trafik inom Teknik- och serviceförvaltningen. Örebro kommuns vision är att vara Skandinaviens mest attraktiva medelstora stad. Du bidrar till visionen genom att handlägga ärenden gällande tillstånd och dispenser för transporter och hantera parkeringstillstånd för rörelsehindrade. 

I arbetet ingår att ge råd, stöd, handlägga och besluta inom området. Du kommer att ta fram, bearbeta och analysera information kopplat till ansökningar för tillstånd och dispenser och ta beslut där du balanserar allmänhetens intresse och sökandes behov.   

Exempel på arbetsuppgifter:

• arbete med att ta fram handläggningsrutiner
• genomföra utredningar och vara drivande i arbetet med att skapa tex nya rutiner för ansökningar eller handläggning utifrån ledorden Förnya - Förenkla - Förbättra
• dialog både internt och externt
• hantera inkomna synpunkter från medborgare. 
• arbeta i olika system bland annat W3D3, BatMan och Office365

Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Park och gata på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi arbetar för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad med säkra och goda kommunikationer samt offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Kvalifikationer
Vem är du? Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du har en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många olika kontakter både internt och externt. Arbetet kräver även att man ska ha lätt för att sätta sig in och jobba i olika digitala system vilket gör att du ska kunna känna dig trygg i den digitala miljön.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• B-Körkort
• gymnasiekompetens eller YH utbildning alternativ utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet
• erfarenhet från W3d3 eller liknande system
• kompetens inom lagstiftning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse - tom 31 december 2023

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 20 mars.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024