OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare varje dag!
Om tjänsten
Som trafikhandläggare är du underställd gruppchef för Myndighet och trafik inom Teknik- och serviceförvaltningen. Örebro kommuns vision är att vara Skandinaviens mest attraktiva medelstora stad. Du bidrar till visionen genom att handlägga ärenden gällande tillstånd och dispenser för transporter och hantera parkeringstillstånd för rörelsehindrade.
I arbetet ingår att ge råd, stöd, handlägga och besluta inom området. Du kommer att ta fram, bearbeta och analysera information kopplat till ansökningar för tillstånd och dispenser och ta beslut där du balanserar allmänhetens intresse och sökandes behov.
Exempel på arbetsuppgifter:
• arbete med att ta fram handläggningsrutiner
• genomföra utredningar och vara drivande i arbetet med att skapa tex nya rutiner för ansökningar eller handläggning utifrån ledorden Förnya - Förenkla - Förbättra
• dialog både internt och externt
• hantera inkomna synpunkter från medborgare.
• arbeta i olika system bland annat W3D3, BatMan och Office365
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Park och gata på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi arbetar för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad med säkra och goda kommunikationer samt offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Kvalifikationer
Vem är du? Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du har en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många olika kontakter både internt och externt. Arbetet kräver även att man ska ha lätt för att sätta sig in och jobba i olika digitala system vilket gör att du ska kunna känna dig trygg i den digitala miljön.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• B-Körkort
• gymnasiekompetens eller YH utbildning alternativ utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Meriterande:
• tidigare erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet
• erfarenhet från W3d3 eller liknande system
• kompetens inom lagstiftning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse - tom 31 december 2023
Antal tjänster: 1
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 20 mars.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67