OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Teknik- och fastighetsförvaltningen bidrar till att göra Halmstad till en attraktiv stad att bo och vistas i. Vi utvecklar, bygger och förvaltar kommunens offentliga miljöer som gator, torg och parker samt kommunens lokaler. Vi ansvarar även för idrotts- och fritidsverksamheten genom samverkan och stöd till föreningslivet.
ARBETSUPPGIFTER
Om du söker en mångsidig och engagerande tjänst där du kommer att jobba med många olika människor och frågor så kan detta vara tjänsten för dig! Som trafikhandläggare är du en viktig person som dessutom kommer att vara en del i ett stöttande team på trafikenheten som arbetar för att förbättra trafikmiljön i staden.
I rollen som handläggare på trafikenheten kommer du att ha flera varierande ansvarsområden. Ett av dina huvudsakliga uppdrag är att svara på remisser från polisen avseende nyttjande av allmän platsmark (markupplåtelse). Många hör av sig i ett tidigt skede för att se om deras idé fungerar och du kommer då att vara den som svarar på förvaltningens frågor och återkoppla till kund.
När det gäller större evenemang kommer en intern organisation för detta att byggas upp, du kommer att vara en viktig pusselbit i det arbetet, både i planeringsskedet, implementeringen och arbetet framgent. Du kommer att delta i olika samordningsgrupper, exempelvis kommunens Företagsservice.
Denna tjänst involverar många kontaktytor, både internt inom kommunen och externt med allmänheten, entreprenörer och företagare. Ditt arbete innebär att bidra till processkartläggningar, effektivisering och utvecklingsarbete inom förvaltningen, avdelningen och enheten. Vi är ett sammanhållet team som stödjer varandra och du kan därför förvänta dig att förbereda, avlasta och strukturera upp flera arbetsuppgifter inom enheten.
Du kommer använda GIS-program (QGIS) för visualisering och du kommer utveckla metoder och databaser för att underlätta arbetet för dig och dina kollegor.
I arbetet kommer även följande arbetsuppgifter att ingå:
• handläggning av kontrollavgifter och parkeringstillstånd för rörelsehindrade
• dispensansökningar
• fakturering
• insiktsmätning för att mäta nöjdheten hos kunder
• ta fram, förbereda och presentera ärenden inför nämnden, exempelvis revidering av
riktlinjer och avgifter för nyttjande av allmän platsmark
• tillsyn av nyttjande av allmän platsmark
• kontaktperson till torgvärdarna
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom trafik, kundservice, offentlig förvaltning, annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av administrativt arbete och du bemöter personer du kommer i kontakt med under din arbetsdag på ett professionellt sätt. Erfarenhet av kundservice är meriterande.
För att trivas och vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du har erfarenhet av att skapa goda relationer och att du trivs att arbeta med människor. Du är en person som är noggrann med sinne för struktur och ordning. Du är handlingsinriktad, har stort hjärta och engagemang för ditt arbete och din samarbetsförmåga gör att du har lätt för att skapa goda relationer. Många kontakter kan vara krävande och önska påverka sina ärenden, och det är viktigt att du behandlar alla ansökningar likvärdigt och skapar en förutsägbarhet för kunden.
Du trivs att arbeta i en miljö med högt tempo och med många bollar i luften. Du ser helheten och kan förstå följderna av dina beslut i ett större sammanhang. Du har en nyfiken inställning gentemot din omgivning och är öppen för att lära dig och förbättra ditt arbete. Självledarskap och ansvarstagande är egenskaper som är viktiga, eftersom du kommer att behöva driva ditt arbete självständigt.
För att lyckas i rollen behöver du ha god erfarenhet av Officepaketet och ha en positiv inställning till att använda olika dataverktyg. Vi använder oss av bland annat Ciceron, Artvise, Panorama och GIS-programmet QGIS. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!