OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
Tekniska kontoret är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen och ansvarar för måltidsverksamhet, renhållning, trafik- och gatufrågor samt vatten- och avlopp inom Kumla kommun. I detta viktiga arbete behöver vi nu förstärka vår kompetens och söker en trafikhandläggare. Arbetet har en stor spännvidd med varierande uppgifter där en stor del är kontakter med medborgare och handläggning av myndighetsärenden.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett omväxlande uppdrag där du kommer att vara delaktig i Kumlas smarta tillväxt genom att arbeta med olika typer av trafikärenden till exempel trafikförordningsfrågor, dispenser, parkeringstillstånd och upplåtelse av allmän platsmark där det krävs att du handlägger ärenden och fattar beslut enligt gällande lagstiftning. Du kommer även vara delaktig i trafikplanering och trafiksäkerhetsfrågor och i arbetet för att minska bilismens miljöpåverkan.
Arbetet bedrivs självständigt men i nära samarbete med trafikingenjören, andra tjänstemän i kommunen och i dialog med intresseorganisationer, vägföreningar och statliga myndigheter. Du kommer att ha mycket kontakt med kommuninvånare för att besvara frågor och bemöta synpunkter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom till exempel trafik, samhällsplanering eller annan utbildning eller erfarenhet som vi anser relevant. Du kan hantera IT-system och program och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare har du förståelse för vad det innebär av att arbeta inom en politisk styrd organisation.
Vi ser gärna att du har kunskaper om lagstiftning inom området. Erfarenhet från myndighetsutövning eller liknande arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet är meriterande likväl som erfarenhet av programmen Tekis-Gata och Tekis-LTF och diariesystemet W3D3. Du ska ha körkort.
Du arbetar för ständiga förbättringar med målsättning att Kumla ska blir lite bättre. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter krävs att du är utåtriktad, har gott omdöme och kan kommunicera på ett förtroendeingivande sätt. Det är viktigt att du har god känsla för service och kvalitet har lätt för att samarbeta, är initiativrik och resultatinriktad.
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande anställning i en lagom stor kommun i tillväxt och med stor framtidstro.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teknisk chef Susanne Jarl
019 58 82 65
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
019 58 80 00
Diftledare/enhetschef Stefan Alander
019 588290
Kostchef Eva Sjögren
019-58 82 12
Kökschef Linda Öberg
019-58 88 45
Verksamhetsansvarig Anders Larsson
019 - 58 82 78
Markhandläggare Linda Wilhelmsson
019-58 81 38
Driftingenjör Marcel Minnegal
019-58 82 87
Kostadministratör Linda Öberg
019 58 88 45