Trafikhandläggare till stadsplanering och infrastrukturdrift

Trafikhandläggare till stadsplanering och infrastrukturdrift

Arbetsbeskrivning

Är du en person som vill vara med på resan och utveckla framtidens Luleå? Då har vi tjänsten för dig!

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU

Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?

Luleå kommun är i en tillväxtfas och målet är att bli 100 000 Luleåbor år 2040. I samband med det behöver teamet på Stadsbyggnadsförvaltningen expanderas och utvecklas. Stadsbyggnadsförvaltningen har idag cirka 500 medarbetare som jobbar tillsammans med utveckling, planering och service för att möta upp den nya utvecklingen som Luleå kommun står inför.

Vi söker nu en handläggare som vill bli en del av stadsbyggnadsförvaltningen och som kommer att arbeta på avdelningen stadsplanering och infrastrukturdrift inom sektionen gata och transport. Du kommer att ha en central roll i planering och byggande av framtidens Luleå. På avdelningen pågår det ett ständigt arbete för att möta samhällsutvecklingen i hela kommunen.

Avdelningen stadsplaneringen och infrastrukturdrift ansvarar för utveckling och utformning av allmän plats, kommunens trafikplanering samt planarbete och utredningar i samband med exploateringar och förändring av redan befintliga områden. På avdelningen råder en positiv och öppen atmosfär med högt i tak, för oss är det viktigt med en god arbetsmiljö och gemenskap.


Som trafikhandläggare på stadsplanering och infrastrukturdrift kommer du att ingå i ett team på 3 personer där ni tillsamans arbetar för att möta samhällsutvecklingen. Då avdelningen ansvarar bland annat för kommunens gator, gång- och cykelnät kommer mycket av arbetsuppgifterna ha sin utgångspunkt där ifrån.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Handlägga ärenden gällande granskning, godkännande och kontroll av schakt och TA-planer
• Handlägga ärenden gällande upplåtelse av offentlig plats
• Kundkontakt
• Uppföljning av olika ärenden och projekt
• Platsbesök runt om i kommunen gällande projekt och byggnationer
• Medverka vid planeringsarbete av exploateringar och förändringsarbete
• Medverka vid planering av underhåll och ombyggnadsarbeten av kommunens gator, gång- och cykelnät.

Arbetstiden är måndag-fredag kl. 07.00- 16.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdigt, samt administrativ arbetslivserfarenhet. Körkort B är ett krav.

Som person är du utåtriktad och har en fallenhet att skapa sociala kontakter. Du har lätt för att bemöta människor och har en god kommunikativ förmåga. Du arbetar strukturerat, är flexibel och tar initiativ för att uppnå organisationens mål och vision. Det är viktigt att du har en förmåga att prioritera, tar ansvar och driver dina arbetsuppgifter självständigt framåt. Vidare ska du kommunicera väl både i tal och skrift samt ha goda datakunskaper.

Meriterande
• Kunskap om hur gator och vägar är utifrån tillgänglighet, trygghet och trafiksäkerhet, hållbarhet, drift- och underhållskrav
• Erfarenhet av handläggningsarbete
• Erfarenhet av planering, drift, underhåll och ombyggnadsarbeten.

Det är meriterande om du har kunskap om lagar, förordningar och föreskrifter som berör schakt och TA-planer, samt har genomgått utbildning om arbete på väg nivå 1-2 och 3 A. Körkort B är ett krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Bozan via e-post: robin.bozan@studentconsulting.com

Facklig företrädare: Vision, nås genom kommunens växel 0920–453000
Sista ansökningsdag: 2023-01-22

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 21 mars 2023

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Utredare

Utredare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024