OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniska förvaltningens arbete är en viktig del i samhällsutvecklingen och bidrar till den livskraft och utvecklingsvilja som kännetecknar Bodens kommun. Förvaltningens uppgift är att ge medborgare och övriga förvaltningar service inom områdena vatten och avlopp, avfallshantering, gator, trafiksäkerhet, fastigheter, parker, kollektivtrafik och transporter samt produktion av mat till skola och äldreomsorg. Den tekniska verksamheten berör varje kommunmedborgare och ska bidra till en god livsmiljö som är långsiktigt hållbar ur såväl ekologisk som ekonomisk synpunkt. Då en av våra trafikingenjörer har sökt tjänstledigt för att prova jobb på annan ort söker vi nu en ersättare. Du kommer att ingå i en trafikgrupp inom gatuavdelningen som består av två trafikingenjörer, en trafikplanerare och en transportrådgivare Arbetsuppgifter: Du kommer att ansvara för kommunens myndighetsbeslut när det gäller trafikfrågor som lokala trafikföreskrifter och dispenser. Du handlägger även trafikanordningsplaner, kommunala bidrag till enskild väghållning och gatubelysningsärenden. Tillsammans med arbetsledare inom gatudriften verkställs beslut i form av skyltning eller trafiklinjemålning. Du kommer att hålla i egna utredningar samt svara på remisser. Kvalifikationer: Du har utbildning på teknisk högskola eller likvärdig. Erfarenhet från arbete med trafiklagstiftning samt väghållningsjuridik är meriterande. Utbildning i "Säkerhet på väg" och "Utmärkningsansvarig-trafikanordningar" är också en merit. Du har kontakter med människor såväl internt som externt vilket ställer stora krav på att kunna uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga och förmåga att strukturera och planera arbetet.