OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till gatuavdelningen!
Vi befinner oss i en expansiv tillväxtfas – fler bostadsområden, utveckling av infrastrukturen och ett konstant växande invånarantal kräver en offensiv satsning. Gatuavdelningen ansvarar för driften, underhåll och strategisk planering för gatuverksamheten i Tranås kommun. Avdelningen ingår i Samhällsbyggnadsförvaltningen och vi är ca 17 medarbetare som arbetar på uppdrag av Teknik- och griftegårdsnämnden.
Nu söker vi en trafikingenjör!
Drivs du av en vilja att arbeta målinriktat och ser möjligheter till utveckling och förbättring, kanske är du då rätt person för uppdraget.
ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att handlägga ansökningar/ tillstånd för TA-planer, grävtillstånd, hantering av allmän platsmark samt uppdatera de lokala trafikföreskrifterna och utveckla trafiksäkerheten i kommunen. Utföra försyn, uppföljning samt besiktning av schakter. Vidare är du ansvarig för asfaltsprogram och beläggningsunderhåll samt dispenser för tunga och stora transporter. Du deltar i planering av ny- och ombyggnation av väg- och gatuprojekt.
Vi är i ett utvecklingsskede inom gata där vi just nu arbetar med implementering av ett digitalt grävhanteringssystem och ett drift- och underhållsystem för gata och park som trafikingenjören kommer vara en del i. Beredskapsledare för VA- och gatuberedskap ingår i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Du har avslutad examen på KY-, högskole- eller civilingenjörsnivå alt. utbildning och branscherfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är i övrigt väl förtrogen med Officepaketet och modern teknik samt digitala processer. Du har förmåga att kommunicera och nätverka med såväl interna som externa aktörer. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Det är av stor vikt att du har god samarbetsförmåga samt lyssnar och kommunicerar på ett lyhört sätt. En del av uppdraget kan vara framläggning av information till större grupper av allmänhet, tjänstepersoner och politiker därav behöver du kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift.
Meriterande är erfarenhet i program ISY road trafikföreskrift, ISY case samt erfarenhet från entreprenadbranschen mot vägbeläggning och anläggning. Beredskapsknuta utbildningar så som: Arbete på väg nivå 1, 2 och 3, BAS-p och BAS-u, motorsågskörkort ABC alt ABS.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Hos oss erbjuds du bland annat:
• Möjlighet till distansarbete
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet till semesterdagsväxling
• Flextid
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100 %.
Tillträde enligt överenskommelse. Beredskap ingår i tjänsten
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Frågor om tjänsten besvaras genom kontakt: mikael.ahman@tranas.se
LÖN
Individuell lönesättning tillämpas.
FACKLIG REPRESENTANT
Nås via kommunens växel, 0140-68100.