OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GIGA Logistic AB är ett transport och logistik företag som huvudsakligen inriktar sig på specialtransporter i form av överdimensionella transporter. Dvs. allt som på något sätt är för stort för att transportera i en vanlig konventionell lastbil är ett potentiellt uppdrag. Företaget som jobbar mot hela Europa startade sin verksamhet den 2 Mars 2009. Då företaget expanderar behöver vi nu ytterligare en medarbetare. Arbetsuppgifter * Boka plats för lastbilar på färja. * Telefonledes ta emot transportbeställningar på transportuppdrag ifrån såväl svenska som utländska kunder. * Mata in beställningar i dataprogram. * Söka dispens för specialtransport hos Vägverket. * Se till så att lastbilar medför den erforderliga dokumentation som krävs för transporten. * Koordinera varningsbilar som ledsagar lastbilarna. Vara kontakten mellan varningsbilar, utlastning, färjebolag och transportfirma och ev. övriga inblandade, dvs. "spindeln i nätet". * Ge offerter ifrån givna förutsättningar * Fakturera utfört uppdrag. * Allmänna kontorsgöromål. Kompetens minimikrav: Tyska i tal och skrift Svenska - i tal och skrift Engelska - i tal och skrift Socialt inriktad säljande personlighet med förmåga att telefonledes bygga goda kundrelationer samt vara trevlig och ha ett bra humör! Kompetens önskvärd: Ytterligare språkkunskaper Stresstålig Kontorsvana eller motsvarande (ex. studievana) Övrigt: En viktig förutsättning är att man tycker det är roligt med språk och inte är rädd för att prata, då de internationella kontakterna är många. Det krävs inga tidigare kunskaper eller erfarenheter ifrån transportbranschen, men man får räkna med ca. 2 års upplärningstid innan man kan jobba självständigt.