OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en trafikledare till en av våra kunder i Kristianstadsregionen!
Arbetsuppgifterna består av att planera inrikes transporter, styckegods och partier. Tjänsten innefattar även registrering, uppföljning av bokningar och fakturering. Man hanterar transportinformation i olika system och lastplanerar och optimerar företagets bilar samt upprätthåller ekonomisk kontroll. Tjänsten innebär också hantering av frågor kring transporter via telefon samt bokningar via mail och telefon.
Första tiden kommer du få olika interna utbildningar samt en egen handledare för att komma in i tjänsten samt i rutinerna på arbetsplatsen.
Arbetstiden är förlagd till vardagar, dagtid. Du blir inledningsvis anställd av Inpeople för att efter sex månader övergå till anställning direkt hos vår kund.
Start enligt överenskommelse, men gärna omgående.
Din profil
För att trivas i rollen värdesätter du kvalitet väldigt högt, du är serviceinriktad, strukturerad och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser gärna att du är drivande, kommunikativ och målinriktad. Du trivs med operativt arbete där planering och struktur ligger till grund för att lyckas.
Din utbildingsbakgrund är minst gymnasial, du är en van datoranvändare och har framförallt goda kunskaper i Microsoft Excel. Har du erfarenhet från liknande tjänst sedan tidigare, samt kunskaper inom systemen Navision och Opter så är detta meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal och skrift.
B-körkort samt tillgång till bil är ett krav.
Som anställd på Inpeople har du en passion för god service! Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
Urval kommer att ske löpande och så snart vi har rätt kandidat blir tjänsten tillsatt. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryterare Emil Thomasson på 044-122002
Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.
Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.
Välkommen till ett annorlunda HR-företag!