Trafikledare

Trafikledare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare.
Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Härnösand
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 60 medarbetare. Nu söker vi en Trafikledare till Arbetsförmedlingens Servicedesk med placering i Härnösand.

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning av rollen
I tjänsten ingår bland annat att styra bemanningen och det dagliga arbetet för vår personal och att kommunicera nyheter, händelser och driftstörningar både internt och mot externa intressenter. Du kommer att vara delaktig i att ta fram och utveckla sambandsfunktionens processer, rutiner och metoder samt vara en viktig del i att organisera och planera trafikledningen.
Vårt kontaktcentersystem är för närvarande ACE Interact, vårt WFM-system är Teleopti och vårt ITSM-verktyg är ServiceNow. Vi erbjuder idag service via telefon och e-post.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av arbete med trafikledning inom supportverksamhet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift



Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av att arbeta med ACE Interact, ServiceNow och Teleopti

Vem är du
I denna roll söker vi dig som uppvisar starkt kund- och resultatfokus. Du är initiativtagande och ansvarstagande. Rollen kräver god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Du har lätt att samarbeta, är prestigelös, samtidigt som du också kan vara självgående i din roll.
Du är analytiskt lagd och har ett driv för att förbättra metoder och processer.
Du har också en god förmåga att se mönster och hitta strukturer genom att följa verksamheten och ta in synpunkter från medarbetare och chefer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-08. 

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024