Trafikledare Kundservice, Västerås

Trafikledare Kundservice, Västerås

Arbetsbeskrivning

Sveriges bästa kundservice 2023! Ja, det är målet med den förändringsresa vi befinner oss i.

Vill du vara med och driva den resan, i så fall ska du söker rollen som trafikledare redan idag!

Bli en del av vårt team
Trafikledningen på Postnord Kundservice ansvarar för den dagliga driften och leveransen på kundservice. Som trafikledare är din huvudsakliga arbetsuppgift att i realtid planera, prioritera och agera på avvikelser i den dagliga produktionen av kundservice, samt att optimera produktionstimmarna så att vi använder dem på bästa sätt och vid rätt tidpunkt med målsättning att klara uppsatta servicenivåer.
I trafikledarens roll ingår även att ta emot och hanterar frånvaroanmälningar i vårt WFM system (sjukfrånvaro, utbildningar, möten och övriga ledigheter), konfigurera uppdrag och användare i telefonisystemet samt att delta i utvecklingen av talsvaret. Med hjälp av analyser och ett realtidsperspektiv förväntas du också bidra till att förbättra den långsiktiga bemanningsplaneringen.
Vidare arbetar du aktivt för att själv utveckla dig själv och rollen i enlighet vad som krävs för att befattningen ska bidra till att kundservice blir bäst i Sverige.

Du har vad som krävs
För att vara kvalificerad för rollen krävs det att du är en driven analytiker med förmåga att se helheten och trender utifrån de KPI:er som mäts på kundservice. Du är initiativtagande och känner dig bekväm med att ta snabba beslut, samtidigt som du besitter ett lugn och kan behålla fokus när tempot är högt. I ditt arbetssätt är du strukturerad, noggrann och bra på att organisera andras arbete.
Vidare är du en lagspelare med god samarbetsförmåga som både delar med dig och tar till dig av kunskap och idéer. Du en god kommunikatör och uttrycker dig obehindrat i såväl tal som skrift. Erfarenhet av Teleopti och clearit eller arbete inom trafikledning är meriterande.

Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.Ansök
Vill du veta mer om jobbet så kontakta Martin Wennström på telefon 010-4363934.

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024