TRAFIKLEDARE / REAL TIME SPECIALIST

Arbetsbeskrivning

2-3 TRAFIKLEDARE / REAL TIME SPECIALIST
IKEA CUSTOMER SUPPORT CENTRE (CSC), ÄLMHULT

FUNKTIONENS UPPDRAG - WORKFORCE MANAGEMENT
Huvuduppdrag:
Operativt helhetsansvar för CSC´s dagliga drift som leder till att uppnå verksamhetens uppsatta KPI:er.
Rollen mäts på servicenivåer, kundnöjdhet och kostnadseffektivitet.
Arbeta proaktivt med effektivisering av CSC´s dagliga drift utifrån analys av utfall och trender.
Verka för ett kontinuerligt och nära samarbete med CSC´s alla funktioner, för att uppnå bästa möjliga servicenivå, kundnöjdhet och kostnadseffektivite
t.
DITT UPPDRAG
Bland annat ingår följande i tjänsten:
Ansvara för att bevaka och leda den dagliga operativa driften i realtid och vidta åtgärder för att optimera resultat och KPI:er.
Uppdatera och optimera befintligt schema och besluta kring ändringar i den dagliga driften.
Arbeta med analys och uppföljning av utfall och trender både reaktivt och proaktivt.
Identifiera avvikelser och behov samt komma med förslag på lösningar.
Aktivt bidra till affärs- och effektivitetsmöjligheter, t.ex nya arbetssätt och rutiner.
Medverka och bidra i relevanta forum som är kopplade till den dagliga driften.
Ha ett nära och strukturerat samarbete med Staff Planning Specialists och Staff Planning Manager (SPM).
Tillsammans med SPM ha en kontinuerlig dialog, ge feedback, involvera och uppdatera alla ledarna på CSC, kopplat till mål och prognos.
Samarbeta med olika enheter inom IKEA för att på bästa sätt tillgodose kundens behov och samtidigt minimera kostnader.

VEM ÄR DU?
Du har bland annat följande kunskap, förmåga och erfarenhet:
Erfarenhet av kundservice.
Meriterande med tidigare ansvarsroller inom trafik/operativ driftledning från större verksamhet.
Ansvarsfull, lugn och stresstålig.
Handlingskraftig och kunna ta beslut självständigt.
Kommunicera på ett inspirerande och tydlig sätt både på svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Tidigare erfarenheter av Workforce Management/Trafikledningssystem (tex Teleopti, Invision mfl) är meriterande.
Stort kundfokus samt heminredningsintresse.
Analytisk och lösningsorienterad.

OM TJÄNSTEN
Arbetstiden kommer att schemaläggas under CSC´s samliga öppettider, även kvällar och helger. Tjänsterna gäller både tillsvidare och visstidsanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande och sista ansökningsdagen är den 15 augusti, 2016.

Har du frågor kring tjänsten ? kontakta Staff Planning Manager Josefin Ohlsson, e-mail: josefin.ohlsson@ikea.com, telefon: +46 723527335 eller HR Rasmus Hermansson, e-mail: rasmus.hermansson@ikea.com, telefon: +46 723527054.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089052
Avdelningschef Sanna Söderberg
060-6089089
Funktionschef Liv Bengtsson
060-6089056
Restaurangchef Niklas Jonsson
060-6089058
Rekrytering HRSC
0476-587500
HR-chef Christina Mörtsjö
060-6089052
Säljchef Roy Kranenbarg
060-6089140
HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Human Resource

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IKEA AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 juli 2016

Besöksadress

IKEAGATAN 1
ÄLMHULT

Postadress

None
ÄLMHULT, 34381

Liknande jobb


21 november 2024