Trafikledare till Assistansbolagets räddningscentral

Trafikledare till Assistansbolagets räddningscentral

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en kundorienterad roll med högt tempo? Är du strukturerad, lösningsorienterad och tycker om att hjälpa människor? Då är det dig vi söker!

 

 

Assistansbolaget har över 300 000 kunder och är marknadsledande i Sverige inom vägassistansförsäkringar. Assistansbolagets garanterar sina kunder snabb och professionell hjälp vid oförutsägbara driftstopp längs vägarna i hela Europa.

 

 

Vi söker nu en trafikledare på heltid till vår räddningscentral. Rollen innebär att du via telefon hjälper kunder som är i behov av vägassistans. Du leder och fördelar uppdragen på ett lösningsorienterat sätt och följer uppdragen via bolagets ledningssystem till dess att uppdraget är slutfört och kunden har fått den hjälp den behöver. 

 

 

Du har en god fast lön och en rörlig del som är incitamentsbaserad där du kommer att mätas på effektivitet, tydlighet, försäljning på genomförda uppdrag samt kvalitet och kundbemötande. Du kommer att jobba på våra kontor högst upp i Prismahuset i Oceanhamnen i Helsingborg, med milsvidd havsutsikt endast ett stenkast från Knutpunkten.

 

 

Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära:



• Ta emot inkommande samtal

• Ärendehantering och trafikledning via toppmoderna IT-system 

• Problemlösning av olika karaktär kopplat till vägassistans 

• Leda och fördela arbete till bärgare runt om i hela landet

• Följa upprättade processer, manus och rutiner 


 

 

Detta söker vi:

Vi söker dig som har en avklarad gymnasieutbildning, och du har förmodligen några års arbetslivserfarenhet. Du behärskar det svenska och engelska språket flytande, både i tal och skrift. Det krävs god datorvana och att du är snabblärd. Meriterande är om du har god kunskap om svensk geografi.

 

 

Som person är du serviceinriktad, stresstålig och självgående i ditt arbetssätt. I rollen är det även viktigt att vara en problemlösare samt att du har ett genuint intresse att vilja att hjälpa kunderna för att leverera den bästa kundupplevelsen. Vi ser att du är en högpresterande person och motiveras av att arbete mål- och resultatinriktat. 

 

 

För att passa på arbetsplatsen bör du som person vara lugn, kommunikativ och lösningsorienterad. Du gillar kundkontakt och kan lätt anpassa dig till olika kunders behov samtidigt som du målinriktat leder samtalet med kunden.

 

 

Du arbetar i ett öppet landskap nära andra ambitiösa och engagerade medarbetare. För att trivas bör du ha ett positivt förhållningssätt, vara hjälpsam och ödmjuk. Tillsammans kommer ni att vara med på en riktigt spännande tillväxtresa där ni kommer att lära och utvecklas, arbeta i toppmoderna system, och varje dag få chansen att leverera förstklassig service till våra kunder.

 

 

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.


Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansbolaget
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25236

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024